loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شعر و موسیقی در نوحه های طهران قدیم

3 (2)

ناشر دفتر نشر فرهنگ اسلامی

نویسنده مهدی امین فروغی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 661

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 16630 10003022
163,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

این کتاب قدیمی ترین نوحه های طهران قدیم را که قسمت زیادی از آنها از بین رفته بود را جمع آوری و تصحیح کرده و دراختیار افرادی که از موسیقی مذهبی استفاده می کنند، قرار داده است.
این کتاب در دو بخش طراحی شده که ظاهرا مجزا هستند اما در تداوم یکدیگر قرار گرفته اند.
در بخش اول این کتاب در 28 صفحه، خاطره ها و مطالب نگاشته شده اند را بیان می کند و در بخش دوم این کتاب بر اساس 7 دستگاه و 5 آوایی ایرانی به برگزیده گرایی اقدام کرده است.در مداحی های امروزه ما خلا شنیداری دیده می شود و بیشتر از خوانندگان پاپ برای مدیحه سرایی و روضه خوانی استفاده می کنند.
امروزه ریتم بر مصرع و ابیاتی که مفهوم قدسی را بیان می کند غالب شده است و مداحان بیشتر در مدیحه سرایی به جاهایی ورود پیدا می کنند که فقط بتوانند اشک مردم را دربیاورند و از شور حسینی دور می شوند.این کتاب باعث شده که موضوع جدیدی در همین موضوعات داشته باشیم چرا که بسیاری از مداحان امروزی برای ریتم نوحه ها و مرثیه سرایی خود به سمت آهنگ های غربی و خارجی روی آورند و مداحی های نسل قدیم از بین رفته اند.
این کتاب می تواند الگوی خوبی برای مرثیه سرایان و روضه خوانان باشد و فصل جدیدی را برای تدریس در دانشکده های موسیقی را نیز فراهم کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما