loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دوران جدید عالم: گفتمان انتقادی انقلاب اسلامی در شناخت تجدد و غرب بر اساس بیانات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی

ناشر انقلاب اسلامی

گردآورنده کتاب سعید اشیری

سخنران سید علی خامنه ای

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 310

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 16702 10003022
35,000 31,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

وقتی از دوران جدید عالم سخن می گوییم، شاید بسیاری گمان کنند که مرادمان دوران بعد از انقلاب صنعتی در اروپا است. اما رهبر انقلاب وقتی از دوران جدید عالم یاد می کنند، مرادشان دنیای بعد از انقلاب اسلامی است. آیت الله العظمی خامنه ای در سخنانی فرموده اند: «با انقلاب اسلامی در ایران و با تشکیل نظام اسلامی در این نقطه از عالم و با مبارزات طولانی ای که ملت ما پشت سر رهبر عظیم الشأنش برای حفاظت از انقلاب و اسلام انجام داد، عصر جدیدی با خصوصیاتی متمایز با دوران قبل در عالم به وجود آمد. قدرت های مادی دنیا چه بخواهند چه نخواهند، آمریکا چه بخواهد چه نخواهد، این دوران در دنیا آغاز شده و پیش هم رفته است.»
«دوران جدید عالم» این بار عنوان و موضوع یک کتاب قرار گرفته است. کتابی که گفتمان انتقادی انقلاب اسلامی در شناخت تجدد را بر اساس بیانات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مدظله العالی بررسی و تبیین نموده است.
این کتاب حاوی گزیده ای از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره ی ماهیت و آثار وقوع انقلاب اسلامی و استقرار نظام اسلامی در جهان معاصر است. این واقعه ی عظیم و تاریخ ساز، صف بندی موجود بین قدرت های بزرگ و مکتب های فکری و اعتقادی رایج در جهان را تغییر داد و سرآغاز عصری جدید و نویدبخش در جامعه ی بشری شد.
کتاب از دو بخش اصلی تشکیل شده است. بخش اول به موضوع «انقلاب اسلامی و جهان متجدد» اختصاص دارد که از پنج فصل تشکیل شده است. در بخش دوم هم موضوع کلان «غرب شناسی و تجدد انتقادی» مورد بررسی قرار گرفته است. این بخش از 13 فصل تشکیل شده است.
سعید اشیری، گردآورنده ی کتاب در مقدمه ی این اثر و توضیح چیستی آن نوشته است: کتاب دوران جدید عالم رویکرد انتقادی انقلاب اسلامی را نسبت به جهان متجدد غربی پی می گیرد که مبتنی بر سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی است. به لحاظ منابع تحقیقی، بررسی سخنان و نظرات معظم له در سال های مختلف مورد توجه بوده است و امید آن که نظم و نسق کتاب حاضر بتواند در فهم بهتر و روشن تر ماهیت و خصوصیات عالم غرب و تبیین نگاه انتقادی انقلاب اسلامی به آن راهگشا باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما