loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رهیافتی بر تربیت علمی: تصحیح دانسته ها و تحصیل بایسته ها با معیار قرآن

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده فتح الله نجارزادگان

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 186

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

نویسنده این کتاب را برای عموم مخاطبان و به ویژه علاقهمندان به مباحث تعلیم و تربیت در اسلام نگاشته و کوشیده است بُعد «تربیت علمی» را به صورت کاربردی تأمین کند و منظور از «تربیت علمی» هم مجموعه فعالیتها برای تعالی بخشیدن به بُعد دانایی انسان برای نیل به سعادت و کامیابی واقعی است. لذا در بخش اول به تصحیح دیدگاه ها (یا دانسته ها) دربارة مقوله علم با معیار قرآن پرداخته و سپس به تحصیل بایسته ها یا علومی پرداخته که برای دستیابی به کامیابی و سعادت (به معنای قرآنی آن) ضرورت دارد.
در مقدمه کتاب می خوانیم:
میل به سعادت و کامیابی، فطری است به گونه ای که هیچ کس از آن فارغ نیست و ناگزیر است در این باره بیندیشد که چگونه می تواند دانش و سرمایه خویش را در جهت کامیابی و سعادت خویش به کار بگیرد. همه دوست دارند سعادتمند، نیکبخت و کامیاب شوند. این به دلیل آن است که همه افراد خودشان را دوست دارند و به سرنوشت خویش علاقه مندند؛ پس همگان خواسته یا ناخواسته در جستجوی آن هستند. اما همه انسان ها درباره سعادت درست نمی اندیشند و در تشخیص به خطا می روند یا از سر جهل یا عناد از حقیقت معنای سعادت فاصله می گیرند.
فصل اول این اثر شامل «تصحیح دانسته ها در تربیت علمی»، «تصحیح با معیار های ارزش گذاری دانایان در فرهنگ وحی» است.
در فصول بعدی این کتاب به موضوعاتی چون؛ «تحصیل معرفت و باور به توحید ربوبی و الوهی»، «تحصیل خود شناسی»، «تحصیل حکمت زندگی در دنیا»، «دریافت عناصر کامیابی»، «تحصیل معرفت به موانع کامیابی» و «تحصیل معرفت به سرای ظهور کامیابی و ناکامی» اشاره شده است.
این کتاب با هدف تحلیل آموزه های دین در تعلیم و تربیت به منظور کاربردی کردن بعد علمی تربیت نگارش شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما