loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

توقف ممنوع 1

ویژگی ها دوران جوانی و نوجوانی، انتظارات مقام معظم رهبری از جوان ایرانی

ناشر شهید کاظمی

گردآورنده کتاب اسماء حیدری

سخنران سید علی خامنه ای

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 190

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 17285 10003022
100,000 90,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب توقف ممنوع؛ ویژگی ها دوران جوانی و نوجوانی، انتظارات مقام معظم رهبری از جوان ایرانی را بیان می کند. این کتاب نوشته است و در انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

تولید علم در گرو داشتن نیروی جوان و زبده است و داشتن نیروی جوان یعنی مهیا بودن شرایط برای تولید علم. این کتاب مجموعه بیانات مقام معظم رهبری در قالب یک مدل مفهومی برای رسیدن به تولید علم است، یک فرآیند جهت دار از حرکت دانش ­آموزی تا جنبش نرم ­افزاری که ماحصل دانشگاه و تحصیلات تکمیلی خواهد بود. بر اساس فرمایش های معظم له در این راستا وظایفی بر نوجوان و جوان ایرانی مترتب است که بر ویژگی های آن­ ها مبتنی است و خانواده، مدرسه، اجتماع و دانشگاه نیز در این باروری تاثیر تعیین کننده­ای خواهند داشت.

در این کتاب در سه فصل مجزا به ارائه بیانات ایشان پرداخته شده است. فصل اول شامل بیان ویژگی­ های نوجوان و جوان ایرانی و فصل دوم شامل انتظارات مقام معظم رهبری از نوجوان و جوان ایرانی در راستای حرکت علمی و فصل سوم شامل توصیه ها و انتظارات ایشان از اجتماع، مدرسه و دانشگاه و تبیین وظایف آنان است. تولید علم در گرو داشتن نیروی جوان و زبده است و داشتن نیروی جوان یعنی مهیا بودن شرایط برای تولید علم.

وقتی که پیغمبر (ص)، «معاذ بن جبل» را برای اداره مردم یمن و پیاده کردن اسلام در بین آنها به آن سرزمین می­فرستاد، توصیه­هایی به او کرد. از جمله توصیه­های آن حضرت این بود که «وبس فی الناس المعلمین» ؛ معلمین را در بین مردم منتشر کن. یعنی معلمین در میان مردم بروند و به آنان بیاموزند. این جزو پایه­های اولی است. یعنی آن جا که اسلام برای اول بار می­خواهد وارد شود و جامعه را اداره کند، یکی از کارهای اساسی­اش میدان دادن به معلمین در بین مردم است.

در روایتی دیگر، این گونه آمده است: سه نفرند که اگر کسی به آنها اهانت کند، منافق است -یعنی به این تعبیر که هیچ کس به آنها اهانت نمیکند مگر منافق- اولی یک امر تشریفی است و به عنوان یک ارزش تشریفی در اسلام است: «ذو شیبة فی الاسلام» ؛ کسی که در اسلام و در راه اسلام، عمرش را به سرآورده و محاسنش را سفید کرده است. دومی که مسألهی مهمی است: «امام مقسط» ؛ رهبر و پیشوای عادل. و سومی: «معلم الخیر» ؛ معلم آموزندهی نیکی­ها. یعنی همان که درس و سواد و دین و دانش را به مردم می­آموزد. اهانت به او، عملی است که هیچ کس آن را مرتکب نمی­شود، مگر منافق.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما