loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مفاخر ملی - مذهبی 16: شکوه پایداری (زندگی نامه داستانی شهید حاج مهدی عراقی)

ناشر سوره مهر

نویسنده معصومه انصاریان

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 143

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 17305 10003022
11,000 10,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

صه زندگی آدمیزاد، از همان روزهای کودکی و نوجوانی، نشانه هاو راز هایش را بر ملا می کند. به او می گفتند تو با این سن و سال، چه کارت است با اشغال کشور و جنگ و قحطی؟! اما نمی دانستند که زندگی او تا لحظه مرگ، با مبارزه و تحمل زندان و شهادت گره خورده است. قصه زندگی حاج مهدی عراقی، آغازی داستانی و جذاب دارد. آغازی در روزهای نوجوانی قهرمان، که به خاطر افکار سیاسی از دبیرستان اخراج می شود. در همین روزهاست که با نواب صفوی آشنا می شود و به عضویت گروه فدائیان اسلام درمی آید. آغاز شیفتگی اش به شخصیت مبارزه طلب امام (ره)، به سال 1341 و جریان موضعگیری قاطعانه امام خمینی (ره) علیه طرح انجمن های ایالتی و ولایتی برمی گردد.
داستان بعد از روایت روزهای زندان و فصل درخشان اعلام رای دادگاه، پرشی زمانی به 13 سال بعد دارد. به بهمن 1356 و خانه حاج مهدی و انتظار ها برای آزادی اش. اما حاج مهدی، مرد آسودگی نیست، در مهرماه 1357 برای دیدار امام(ره) به پاریس می رود و در کنار او می ماند. از اینجا به بعد حوادث داستان سرعت می گیرد و مروری است بر فعالیت های او در دوران بعد از انقلاب.
کتاب پایان اثرگذاری دارد. فصلی با توصیف های زیبا از کوچه و خیابان و آدم ها در روزی که حاج مهدی، بعد از 32 سال مبارزه ترور شد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما