loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فرهنگ نمادها و نشانه ها در اندیشه مولانا

ناشر سروش

نویسنده علی تاجدینی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 888

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این نوشتار درباره هنر دینی با معانی معنوی، همچنین نمادشناسی و نشانه شناسی به دلایل گوناگون با مفاهیم دینی و مذهبی است.

نویسنده این اثر در مقدمه کتاب می نویسد: «مولوی فقط مبدع بعضی مسائل نیست، بلکه کار عمده اش تحلیل و تجزیه افکار و تجارب متقدمان و به دست آوردن نتایجی تازه از آنهاست. بنابراین، تحقیق درباره مولوی برابر با پژوهش درباره بهترین دستاوردهای فلسفی و دینی اسلام است.»

وی می افزاید: «انتخاب مولانا به چند دلیل مقدم است: نخست آنکه در میان عرفا، کسی به قدرت مولانا در حوزۀ قصه و تمثیل پدید نیامده و دوم آنکه مولانا یکی از شاخص های فرهنگ اسلامی ایرانی است. مثنوی مولوی منشور بلورین کثیرالوجوهی است که در آن بازتاب پرتوهای شکستۀ وحدانیت سامی، خردگرایی یونانی با عناصر فیثاغورسی، نظریه های الیائی بودن و شدن و نظریه مثالی افلاطون را می توان دید. سوم، مآخذ مثنوی مولاناست. او جز قرآن و حدیث، مآخذ دیگری برای مثنوی به دست نمی دهد و صراحتاً به هیچ یک از متفکران یونانی یا فیلسوفان اسلامی اشاره نمی کند.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما