loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جهانی سازی از پایین قدرت هم بستگی

ناشر سروش

نویسنده جرمی بریچر | تیم کاستلو | برندان اسمیت

مترجم حسن نورائی بیدخت

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 242

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 17553 10003022
10,000 9,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

پیدایش جنبش اجتماعی بین المللی طرفدار جهانی سازی از پایین، شرایط کنش انسانی را دگرگون می سازد. این جنبش امکانات و مقدورات تازه ای برای پرداختن به قضیه جهانی سازی از بالا و نیز مسائل دیرپای فقر، ظلم، جنگ و نابودی محیط زیست فراهم می آورد. هر جنبشی برداشتی از خود دارد که یا به صورت مجموعه ای تلویحی از انگاره های عمدتاً جلوه گر در کنش است یا به صورت نظریه ای رسمیت یافته یا چیزی میان این دو. این اثر بر آن است تا برداشت از خود این جنبش را که در پاسخ به جهانی سازی شکل گرفته است تحکیم بخشد. کتاب حاضر چشم اندازی درباره ویژگی ها، ارزش ها، اهداف و راهبردهای این جنبش نوپا است. این اثر در نه فصل تدوین شده است. نویسنده در فصل اول "جهانی سازی و کابوس آن" بررسی مختصری از جهانی سازی از بالا، و مشکلات ناشی از آن برای مردم و محیط زیست ارائه می دهد. سپس به تشریح طرح ها و نقشه هایی می پردازد که از طریق آن، افراد مختلف با جهانی سازی از بالا به چالش برخاسته و در راستای جنبش جمعی برای جهانی سازی از پایین، دست به دست هم داده اند. در فصل دوم "قدرت جنبش های اجتماعی" مشخصة جنبش های اجتماعی را بررسی می کند و نشان می دهد که جنبشی مثل جهانی سازی از پایین چگونه به احتمال می تواند بر فرایند پرقدرتی همچون جهانی سازی از بالا تاثیر بگذارد. در فصل سوم"دو، سه، چندین سطح" رابطه بین جهانی سازی از پایین و قدرت دولت را نشان می دهد. در فصل چهارم "پرداختن به تضادها" نویسنده نشان می دهد که چگونه جنبش جهانی سازی از پایین می تواند به تضادها و تناقضات آن بپردازد. در فصل پنجم "جهانی برای تسخیر به چه منظور؟ " دیدگاه مشترک در حال ظهور جهانی سازی از پایین را بررسی می کند. نویسنده در فصل ششم "پیش نویس یک برنامه جهانی" نمونه محتملی از برنامة مشترک در حال ظهور جهانی سازی از پایین را به دست می دهد. در فصل هفتم "خودسازمان دهی از پایین" ظهور شبکه های حنبش اجتماعی فراملی و سازمان های کنش گروه- پایه خویشاوندی را بررسی و قدرت ها و ضعف های آن را ارزیابی می کند. در فصل هشتم " هیچ جنبشی یک جزیره نیست" نویسنده نشان می هد که چگونه جهانی سازی از پایین باید، مردم حق مخالفت با جهانی سازی، سیاست انتخاباتی، دولت ها، منطقه گرایی و کسانی را که به احتمال تحولاتی اعتدالی در نظام موجود صورت خواهند داد، به متحدان خود ربط دهد. در فصل نهم "آن را اصلاح کنید با بساطش را برچینید" تعامل یا کنش دو سویه موجود میان ابتکار جنبش و واکنش نخبگان مورد بررسی قرار گرفته و نشان می دهد که چطور قدرت مردم می تواند منجر به تحول اجتماعی شود. نوبسنده در آخر به جمع بندی اهمیت تاریخی جنبش جهانی سازی از پایین می پردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما