loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

هوری: زندگینامه و خاطرات سردار شهید علی هاشمی

5 (1)

ناشر شهید ابراهیم هادی

گردآورنده کتاب گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 303

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 17614 10003022
90,000 85,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب هوری، زندگینامه و خاطرات سردار شهید علی هاشمی است. این کتاب نوشته گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی است و در انتشارات شهید ابراهیم هادی به چاپ رسیده است. نمی دانم چه بنویسم. چگونه از او بگویم. اصلا چه باید گفت ازکسی که زندگی اش همواره مخفی و دور ازنگاه مردم بوده ! و شهادتش نیز، غریب تر از زندگانی اش! ازکجای زندگی اوبگویم؟ اصلاچگونه باید گفت؟! از کسی که همه ی دوران زندگی اش ،کودکی و نوجوانی اش همگی درس بود و راهنمای زندگی دیگران.

کتاب با خاطرات مادر شهید آغاز می شود. روایت صادقانه و زلال مادر شهید از «علی هاشمی» شاید یکی از بهترین بخش های «هوری» می باشد. او از سختی هایی که خانواده شهید کشیده روایت می کند، روایت مادرانه از دوران نوزادی شهید هاشمی شنیدن دارد؛ «وقتی علی به دنیا آمد پایش کج بود، خرج دوا و درمانش خیلی زیاد می شد، برادرم پولش را داد تا دکتر پایش را عمل کند، چهارده روزه بود که پایش را شکستند و دوباره گچ گرفتند. سنگین شد، حمام بردن و جا به جا کردنش سخت شد.»

او تا خود را شناخت، در عرصه ی مبارزه پای نهاد و زندگی اش،بر همین اساس تنظیم شد. در همه ی میدان ها وقتی وارد می شد بهترین تصمیم ها را می گرفت. او کلید حل مشکلات بود. در درگیری با منافقین و مزدوران، در غا ئله ی خلق عرب، باشجاعت وارد میدان شد. در روزهای آغازین جنگ با درایت ومدیریت خود نیروها را برای نبردی عاشورایی آماده کرد.

هنوز بیست سال نداشت که فرماندهی یک تیپ رزمی را برعهده گرفت. و از اینجا بود که نبوغ خود را بیش از قبل نشان داد. بزرگترین فرماندهان جنگ بر این توانایی او صحه گذاشتند. امروزه دانشمندان اعتقاد دارند: کسانی می توانند منشا تاثیر و رهبری جریانات مختلف باشند که هنر مدیریت جمعی را در کنار خلاقیت فردی داشته باشند.

و علی داستان ما این گونه بود. او بهترین طرح ها را می داد و با مدیریت خاصی که برقلوب نیروهایش داشت,آن ها را رهبری میکرد. و باید اشاره کرد که ایمان خاصانه علی, مدیریت و خلاقیت های او را تکمیل میکرد. هوری حکایت مردی است که هور را پل پیروزی نمود و تا پایان,بر سر این پیمان ایستاد. هوری حکایت کسی است که اهل هور شد.

او تا لحظه آخر در هور ماند، تا مشعل هدایتی باشد برای راهیان نور و همه آیندگان. هوری حکایت کسی است که ایران را تکان داد. وجدان ها را بیدار نمود و به همه یاد آور شد که شهدا هستند که شهدا هستند که در شرایط سخت به سراغ ما خواهند آمد و راه را از بیراهه نشان خواهند داد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما