loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فلسفه خرافات: معرفی و شناخت خرافات، علل و انگیزه های گرایش و روش مبارزه با آن

ناشر امیرکبیر

نویسنده سید یحیی یثربی

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 342

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب «فلسفه خرافات» به معرفی و شناخت خرافات، علل و انگیزه های گرایش و روش مبارزه با آن به بحث می پردازد.

در این کتاب، خرافه خطرناک ترین بیماری جامعه است که آثار زیان بار آن تمامی جهات زندگی انسان ها از اخلاق تا اقتصاد و از دین و مذهب تا سیاست و مدیریت را تحت تأثیر قرار می دهد.

بیماری خرافه چنان خطرناک است که اگر کسی از این بیماری سخن بگوید و یا مردم را به مبارزه با آن فرا خواند، در بعضی از مواقع زندگی اش به خطر می افتد.

این نوشته، تلاشی است برای نگرش فلسفی به مسئله خرافه که با تحلیلی علمی و عقلانی از پیدایش و آثار آن بحث می کند با این امید و آرزو که این اثر ناچیز ما را در جهت روشن اندیشی و رهایی از خرافه تا حدودی یاری رساند.

قسمت هایی از این کتاب مانند بخش پنجم و بخش های آخر آن جنبه تخصصی دارد ولی این کتاب به طور کلی کتابی عامه است که در 11 فصل نگارش شده است. فصل اول تا پنجم این کتاب به معرفی خرافات و رابطه آن با دین، نقش زیان بار خرافه در زندگی فردی انسان و علل انگیزه های آن می پردازد.

فصل هفتم به بررسی روش مبارزه با خرافات، فصل هشتم بررسی خرافه های مدرن و فصل نهم به بررسی تحریف و خرافه در دین اسلام، چگونگی نفوذ خرافه در اسلام و همچنین تحریف فکری در معارف و احادیث، جعل حدیث و چگونگی خرافه و ورود آن به قلمرو دین می پردازد.

در فصل دهم این کتاب نیز ورود بعضی از تحریف ها و خرافه ها در مذهب تشیّع بررسی می شود. این فصل به بررسی تحریف و خرافه در شخصیت پیامبران و امامان و مسئله غلو و اقلام غلو و همچنین تحریف در مبنای توجه به جریان عاشورا می پردازد. فصل آخر نیز بررسی و نتیجه گیری از خرافه گرایی و چگونگی زدودن خرافه از واقعیت است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما