loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجموعه آثار استاد شهید مطهری - جلد بیست و سوم

جلد دوم از بخش اخلاق و عرفان

ناشر صدرا

نویسنده مرتضی مطهری

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 832

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

جلد 23 مجموعه آثار استاد شهید آیت اللَّه مطهری (و جلد دوم از بخش اخلاق و عرفان این مجموعه) مشتمل بر پنج بخش است که بیشتر آنها جنبه عرفانی دارند.

بخش اول، «عرفان» نام دارد که قسمتی از مجموعه کلیات علوم اسلامی است و در اصل، جزوه درسی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران بوده و بعد از شهادت استاد به چاپ رسیده است.

بخش دوم را کتاب انسان کامل تشکیل میدهد که مجموع سیزده جلسه سخنرانی آن متفکر شهید است که در سال 1353 هجری شمسی و در ماه مبارک رمضان در مسجد جاوید تهران و مکانهای دیگر ایراد شده و بعد از شهادت استاد توسط «شورای نظارت» تنظیم و چاپ شده است. در این کتاب، انسان کامل از نظر مکاتب مختلف از جمله مکتب عرفان مورد بررسی قرار گرفته است.

بخش سوم، عرفان حافظ است که مشتمل بر پنج جلسه کنفرانس استاد مطهری در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران در حدود سال 1350 هجری شمسی میباشد و پس از شهادت استاد تنظیم و چاپ شده است. این کتاب بُعد عرفانی شخصیت آن فرزانه شهید را تا حد زیادی نمایان میسازد.

بخش چهارم شامل کتاب آزادی معنوی است که از پانزده سخنرانی آن شهید که در زمانها و مکانهای مختلف و اکثر آنها در حسینیه ارشاد ایراد شده و موضوع همه آنها مسائل معنوی است تشکیل گردیده است. این بخش علاوه بر آنکه بعد معنوی شخصیت آن شهید عزیز را آشکار میسازد، در تهذیب و تخلق نفوس به اخلاق اسلامی مفید و راهنماست.

بخش پنجم این مجلد از مجموعه آثار مشتمل است بر دو گفتار از کتاب ده گفتار تحت عنوان «تقوا» و پنج گفتار از کتاب بیست گفتار با عناوین:
احترام حقوق و تحقیر دنیا، شداید و گرفتاریها، فواید و آثار ایمان، عقل و دل، دعا. تاریخ ایراد این سخنرانیها به سالهای 1338 تا 1341 هجری شمسی بازمی گردد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما