loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مرزبانان بیدار

داستان تاریخ برای نوجوانان

ناشر آرما

نویسنده حامد شکوری

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 48

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 17920 10003022
7,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب روایتی ادبی از سرگذشت بزرگ مردانی در تاریخ این مرز و بوم است که تنها و دست خالی در گوشه ای از این کشور مستقل از دولت های وقت از تمامیت مرزهای ایران دفاع کردند.

"مرزبانان بیدار "نوشته حامد شکوری، در برگیرنده داستان هایی تاریخی و آموزنده برای نوجوانان است. این کتاب روایتی ادبی از سرگذشت بزرگ مردانی در تاریخ این مرز و بوم است که تنها و دستخالی در گوشه ای از این کشور مستقل از دولت های وقت از تمامیت مرزهای ایران دفاع کردند.

امامقلی خان، نادرشاه، عباس میرزا، میرزامسیح مجتهدی، ملاعلی کنی، قیام تنباکو، ستارخان،باقرخان، ضرغام السلطنه، رییس علی دلواری، میرزاکوچک خان، مدرس، امام خمینی رحمت الله علیه و آیت الله نورالله نجفی اصفهانی و کاشانی ومصدق از جمله عناوین داستان ها و مرزبانانی هستند که حامد شکوری با ذوق ادبی و با زبانی روان در این کتاب به روایت آنها می پردازد.

"همه میدانیم تاریخ معاصر ایران، حدودا ًاز زمان حکومت قاجاریان دوره ی پر افتخاری نیست. در این دوران ایران در جنگ با قدرت های بزرگ شکست خورد، قسمت هایی از خاکش جدا شد و شاهان و حاکمان بی لیاقت ایران را کشوری ضعیف و کاملاً وابسته به بیگانگان کردند. اما آن چه کمتر گفته می شود آن است که همزمان با همین دولتهای ضعیف و ظالم مردانی بزرگ ظهور کردند که مستقل از دولت از مرزهای کشور دفاع می کردند این افراد در زمینه های مختلف با بیگانگان می جنگیدن: برخی در جبهه های نبرد از مرزها دفاع میکردند و برخی در داخل در مقابل وابستگی فرهنگی و اقتصادی به بیگانگان می ایستادند.

هر یک از این مردان، تنها و دست خالی در گوشه ای از این کشور با بیگانه مبارزه می کردند و مانند ستاره ها یی در شب تاریک حکمرانی سلسله های فاسد نور می افشاندند.در این کتاب می خواهیم از این مردان برای شما حکایت می کنیم و قصه هایشان را تا آنجا که بتوانیم دقیق و کامل بازگوییم.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما