loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ تحلیلی صدر اسلام

ویراست دوم

5 (1)

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده محمد نصیری

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 310

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 18172 10003022
90,000 81,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب تاریخ تحلیلی صدر اسلام، عنوان کتابی است نوشته محمد نصیری که در بیشتر دانشگاه های کشور برای تدریس مبحث بررسی تاریخ دوره ابتدایی اسلام و سرگذشت زندگی پیامبر (ص) تا شهادت امام حسین (ع) استفاده می شود.
کتاب حاضر مطابق با سرفصل مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی برای درس عمومی تاریخ اسلام به ارزش دو واحد درسی تهیه شده است. محمد نصیری عضو هیئت علمی مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب می باشد و در کار تدوین این کتاب نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها نیز مشارکت داشته است. با آن که این درس برای همه دانشجویان در دوره کارشناسی در همه رشته ها به صورت اختیاری وجود دارد ولی گذراندن این درس برای تقریبا همگان الزامی می باشد.

مباحث کتاب تاریخ تحلیلی صدر اسلام شامل هفت فصل می باشد که به شرح زیر است:

فصل اول: مقدمه (اهمیت تاریخ و شناسایی اعتبار منابع تاریخی)
فصل دوم: جهان در آستانه بعثت
فصل سوم: تاریخ پیامبر اسلام (ولادت بعثت و دعوت)
فصل چهارم: تاریخ پیامبر اسلام (هجرت و حکومت)
فصل پنجم: از سقیفه تا قتل عثمان
فصل ششم: نگاهی به حکومت امام علی بن ابی طالب (ع)
فصل هفتم: امام حسن (ع) و امام حسین (ع) و مقتضیات زمان
وبسایت ایرانی دیتا این کتاب را با لینک مستقیم برای دانلود شما آماده کرده است. امید است مورد پسند و رضایت شما قرار گیرد.

کلمه هجرت در سنت دینی به معنای (مهاجرت) و (عزیمت) از سرزمین به منظور حفظ و تحکیم مبانی ایدئولوژی و ایمان است و “مهاجر” شخصی است که فراتر از محدوده استبداد و استبداد است تا بتواند برای تعادل در معاشرت، تعلیم و پرستش وی، مطابق قانون و ایده آل های شما تنظیم شود.

در جامعه شناسی، مهاجران کسانی هستند که برای کار ، حرفه یا انگیزه های معیشتی مانند کار یا کار، علل طبیعی مانند زلزله، سیل و قحطی یا به منظور بهره مندی از خدمات اجتماعی و رفاهی به منطقه دیگری نقل مکان کرده اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما