loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام و ایران (ویژه علوم پزشکی)

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده جمعی از نویسندگان

زیر نظر علی اکبر ولایتی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 312

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 18181 10003022
13,500 12,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

بازتاب گوشه ای از تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی است که ایرانیان در ساختن آن نقش داشته اند.
بخش اول که به اختصار به کلیاتی درباره تاریخ و فرهنگ اسلامی و دوران های سرنوشت ساز سرزمین های اسلامی پرداخته، تلخیصی از کتاب فرهنگ و تمدن اسلامی از نویسنده همین اثر است، که پیش تر توسط همین نهاد، به چاپ رسیده است.
در بخش دوم نیز، ثقل مطالب بر روی دانش پزشکی متمرکز شده و با روی کرد مطالعه توسط دانشجویان رشته های علوم پزشکی و رشته های مشابه، تدوین یافته است. نگارنده اذعان دارد که برخلاف برخی که تصور می کنند طب اسلامی در فرایند بهداشت و درمان امروزه و پس از ورود طب جدید ـ غربی ـ، کارایی خود را از دست داده، این کتاب نشان می دهد که حتی امروزه می توان با استفاده از طب سنتی پابه پای طب جدید پیش رفت.
وی بدین منظور، ابتدا جایگاه دانش پزشکی را در بررسی های دانشمندان مسلمانان مورد توجه قرار داده و در ادامه، مبانی طب سنتی ایران را تشریح نموده است. داروشناسی اسلامی و نوآوری های دانشمندان مسلمان و ایرانی در علوم پزشکی نیز، در فصل های بعدی تشریح شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما