loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ امامت

ویراست دوم

5 (1)

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده اصغر منتظر قائم

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 288

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 18205 10003022
60,000 54,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

از منظر شیعه، امامت، ریاست عامه الهی است که بر جانشینی پیامبر، حفظ شریعت و تداوم هدایت الهی استوار است.

در رهیافت تاریخی، اندیشمندان فرهنگ و تمدن اسلامی، امامت را نخستین مسئله سرنوشت ساز در تاریخ اسلام دانسته و کوشیده اند با ابزارها و روش های رایج در دانش تاریخ، به تحلیل آن بپردازند که ایا رسول خدا(ص) شخص خاصی را پس از خود برای تصدی امر امامت معین و مشخص ساخته است یا خیر؟ بر این اساس کتاب در هفت فصل به شرح زیر تنظیم شده است:

فصل یکم، امام علی(ع) از تولد تا خلافت، فصل دوم، روزگار خلافت امیرمؤمنان علی(ع)، فصل سوم، دوران امامت حسنین(ع)، فصل چهارم، دوران امام سجاد(ع) و پیامدهای واقعه عاشورا، فصل پنجم، دوران شکوفایی فرهنگی امامت، فصل ششم، دوران امامت امام کاظم و امام رضا(ع) و فصل هفتم نیز به دوران وکالت و سفارت می پردازد. نویسنده تلاش نموده است که در نگارش این کتاب از منابع درجه اول و معتبر شیعه و اهل سنت استفاده نماید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما