110,000
تومان
10 ٪
99,000
تومان
افزودن به سبد خرید

بینش تمدنی: منظومه اعتقادات اجتماعی

دسته بندی: فرهنگ و تمدن

ناشر: کتاب فردا

سال نشر: 1400

تعداد صفحات: 249

13
فروش پیامکی این محصول
معرفی کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کتاب

کتاب «بینش تمدنی» که ذیل نام آن، عباراتی مانند منظومه اعتقادات اجتماعی و تقریری از کلام اجتماعی حجت الاسلام و المسلمین سید محمدمهدی میرباقری آمده است، به مباحث کلامی مانند الوهیت، ربوبیت، رسالت و امامت با نگاهی متفاوت می پردازد.

پدیدآورنده بینش تمدنی: منظومه اعتقادات اجتماعی تلاش کرده است تا بخشی از آموزه های کلامی استاد میرباقری را در رابطه با نسبت کلام و زندگی اجتماعی انسان و به تبع آن، تاریخ و تمدن به رشته تحریر درآورد.

استاد میرباقری به نحوی بدیع به مسئله الوهیت و ربوبیت خداوند متعال پرداخته و تصویری متفاوت از ارسال پیامبران به عنوان واسطه های فیض الهی ارائه میکنند.

در این تحلیل، تاریخ ظرف و بستر درگیری و تقابل انبیا و اولیا الهی در جبهه حق با اولیای طاغوت در جبهه باطل عنوان شده و این درگیری تاریخی، در شکل گیری جوامع و سیر تطورات تمدنی آنها نقش اساسی دارد.

مولف در ادامه این مسیر را تا بررسی وضعیت اجتماعی جهان اسلام در دنیای معاصر دنبال نموده است و نقشه ای از تقابل تاریخی حق و باطل در دنیای کنونی ترسیم کرده است. کتاب بینش تمدنی: منظومه اعتقادات اجتماعی، توسط حسین مهدی زاده تالیف و تقریر شده است و در انتشارات کتاب فردا منتشر شده است.

اطلاعات کتاب

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام