loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اصول الفقه فی مباحث الالفاظ و الملازمات العقلیه و مباحث الحجه و الاصول العملیه

4 (2)

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده محمدرضا مظفر

تصحیح و تعلیق عباسعلی زارعی سبزواری

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 688

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 18295 10003022
400,000 360,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب اصول الفقه اثر محمد رضا مظفر (م ۱۳۸۳ ق) از کتابهای مهم در حوزه علمیه است که امروزه تدریس می شود.
این کتاب در اصول فقه شیعه است که کاملاً با اسلوب کتب درسی نوشته شده است و اکنون از کتابهای درسی حوزه است. اصول فقه حاصل تفکر و بینش مکتب اصولی میرزای نائینی است که با قلم بسیار رسا و روان و ساده جناب مظفر تألیف شده است. این کتاب با اینکه متن بسیار ساده و روان دارد، حاوی نکات بسیار دقیق است. هم از تنظیم و تبویت بدیع برخوردار است و هم نکات دقیق و ظریفی دارد که در کتب قدیم کمتر یافت می شود و به قول خود مرحوم مظفر حلقه مفقوده ای است بین معالم الاصول و کفایة الاصول. این کتاب با تمام مزایایی که دارد، فاقد مباحث برائت و اشتغال و تخییر است.
اصول فقه، مباحث علم اصول را به چهار بخش تقسیم کرده: مباحث الفاظ، ملازمات عقلی، مباحث حجت، اصول عملی (استصحاب، اصالت برائت، اصالت تخییر و اصالت احتیاط).
این اثر زیبا به حقیقت نوعی نوسازی در نگارش کتابهای درسی دوره سطح محسوب می شود و مؤلف فرزانه، آن را به منظور تدریس در دانشکده فقه نجف نوشته است. نوآوری علمی، اتقان و عمق مطالب، اصول فقه را اثری جاودان و ماندنی ساخته و استاد به منظور رفع خلأ موجود بین دو کتاب معالم و «کفایه» و با تأسی از ابتکار استاد خویش شیخ محمد حسین اصفهانی ـ در دسته بندی مباحث ـ آن را تنظیم کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما