loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انسان شناسی اسلامی

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده رضا برنجکار | علی نقی خدایاری

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 232

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 18297 10003022
50,000 45,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این اثر به عنوان کتاب درسی دانشگاه بر اساس ضوابط معاونت پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی و برای دو واحد درس «انسان در اسلام» به نگارش درآمده است.

«انسان شناسی اسلامی» می کوشد با استناد به منابع اصیل دینی؛ یعنی قرآن و احادیث معصومان(ع) مبانی این حوزه را تبیین کند و در این مسیر از آرا و سخنان مفسران قرآن و شارحان احادیث بهره می گیرد.

بر اساس مطالب این کتاب، تاکنون راه های متفاوتی از سوی اندیشمندان، فیلسوفان و عارفان ادیان مختلف برای شناخت انسان پیموده شده و مکاتب متعددی در این حوزه پدید آمده اند. در این میان، کتاب «انسانشناسی اسلامی» بر آن است به دلیل استناد به معارف کلیدی انسان، راه و روشی بدیل در عرصه انسانشناسی ارایه دهد.

این کتاب در 9 فصل تنظیم و نگاشته شده است. فصل نخست به کلیاتی درباره مفهوم و ضرورت انسانشناسی اختصاص دارد و در فصل دوم، آفرینش انسان و عوالم وجودی او جای گرفته اند. فصل سوم و چهارم به ساحتهای وجودی انسان می پردازند و مسایلی نظیر جسم و روح، فطرت، عقل، شهوت و آزادی، علم و دانش، امیال، جبر و اختیار، سرنوشت و قضا و قدر و طبیعت انسان و خیر و شر بودن آن را عنوان می کنند.

بررسی فلسفه حیات انسان در فصل پنجم این کتاب جای دارد و فصل بعدی به کرامت و منزلت انسان و فصل هفتم به مباحث سعادت و کمال انسان می پردازد. رابطه انسان با خدای در فصل هشتم و رابطه انسان با جامعه و جهان هستی در فصل نهم عنوان شده اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما