loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

معبر دوپازا: زندگی نامه ی سردار شهید محسن دین شعاری

ناشر مرکز مطالعات پژوهشی 27 بعثت (نشر 27)

گردآورنده کتاب معصومه حاجی رحیمی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 180

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 18486 10003022
8,000 7,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

" معبر دوپازا" زندگینامه داستانی از زندگی شهید محسن دین شعاری فرمانده گردان تخریب لشکر 27 محمد رسول الله (ص) است که در 14 فصل که به 14 معبر تعبیر شده از زبان سوم شخص نوشته شده است.

تمام شهدا خاص بودند، اما شهید دین شعاری به لحاظ روحیه و شوخ طبعی در گردان تخریب مورد توجه و محبوبیت سایر رزمندگان قرار می گرفت.
در کنار این روحیه و شوخ طبعی، باید به سرسختی و خستگی ناپذثری وی هم اشاره شود. این کتاب را می توان تکمیل کننده کتاب "لبخندی به معبر آسمان" دانست که به صورت خاطره وار نوشته شده است.

شهید دین شعاری برای کمک به خنثی سازی مین ها همراه با نیروهای گردان تخریب وارد میدان مینی می شود که در معبر دوپازا قرار داشته است و در همانجا نیز بر اثر عمل کردن یکی از مین های والمیری که زنگ زده بوده است به شهادت می رسد. به همین علت نام کتاب معبر دوپازا انتخاب شده است.

وی بیان کرد: برای جمع آوری اسناد به مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه محمدرسول الله(ص) مراجعه کرده و برای تکمیل آن نیز با برادر شهید، سردار منصور رحیمی از فرماندهان گردان تخریب و سردار بیگدلی مصاحبه تکمیلی انجام شد.

بسیار مطیع حضرت امام راحل بودند و همچنین مانند سایر رزمندگان لشکر 27 محمد رسول الله پای روضه های مرحوم کافی بزرگ شده بودند. همچنین وی از شخصیت شهید آیت الله دستغیب هم بسیار تاثیر پذیرفته بودند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما