loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

با امام سجاد علیه السلام 1: وقتی بارون می باره

برگرفته از دعای نوزدهم صحیفه ی سجادیه

5 (1)

ناشر جمال

نویسنده غلامرضا حیدری ابهری

تصویرگر الهام ارکیا

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 12

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 19258 10003022
20,000 19,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب صحیفه سجادیه از مهمترین کتاب های ما مسلمانان است که سرشار از درس های زندگی ساز و پیام های دلنشین و روح نواز است. این کتاب که به حق زبور آل محمد(ص) لقب یافته یک دوره معارف ناب اسلامی در زمینه ی عقاید و اخلاق است. حضرت سجاد (ع) درقاب 54 دعای صحیفه سجادیه، خواننده را با اصلی ترین مسائل اعتقادی ،تربیتی واخلاقی آشنامی سازد. کتاب وقتی بارون می باره برگرفته ازدعای نوزدهم صحیفه سجادیه است. که مطالب آن می تواند گامی کوچک به دنیای بزرگ صحیفه سجادیه شمرده شود دراین دعا، امام سجاد(ع) ما را به فهمی الهی در مطالعه ی پدیده های هستی رهنمود می سازند و برعکس آثار نازلی که طبیعت را تنها با یک نگاه محدود برسی می کنند و از توجه به پیوند طبیعت باخالق هستی غفلت می ورزد، امام(ع) باران را به عنوان مخلوق خدا و نشانه ای از رحمت پروردگار به ما می شناسانند. اگر فرزندان ما به طبیعت به عنوان آفریده ی پروردگار و آینه ی جمال خدای بزرگ بنگرند، هم از تماشای آن بیشتر لذت می برند و هم به علم و دانش، بیشتری علاقه مندی می گردند و در نهایت از توحید عمیق تری برخوردار می شوند. از سوی دیگر، حضرت سجاد(ع) در این دعا ما را با ابعاد گوناگون نعمت باران آشنا می سازد. ما در مطالعه ی نعمت ها معمولا به یک جنبه از ان توجه می کنیم و از جنبه های گوناگون آن غافل می شویم. دعای نوزدهم صحیفه ی سجادیه، تمرینی است تا از اسارت این نگاه غافلانه رهایی یابیم. شیوه ی امام در برسی نعمت باران، ذهن فرزند ما را در مطالعه ی دیگر نعمت ها نیز شکوفا خواهد کرد و بر کنجکاوی او در مسیر علم و دانش ،خواهد افزود.
گفتنی است که کتاب وقتی بارون می باره تنها یک برداشت از دعای نوزدهم صحیفه ی سجادیه است. شما با مطالعه ی متن دعا، بهتر از هر آنچه در این بازنویسی و برداشت آماده، می توانید با نگاه عارفانه ی امام آشنا شوبد. برای این کار می توانید از ترجمه ی روان صحیفه به قلم آقای محمدمهدی رضایی استفاده کنید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما