loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نقش امامان شیعه در شکل گیری و توسعه تمدن اسلامی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 19289 10003022
130,000 117,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب پژوهشی در قلمرو «امامت» است. هدف اصلی نویسنده از تهیه و تدوین این اثر بررسی نقش امامان شیعه در شکل گیری و توسعه تمدن اسلامی برای استفاده پژوهشگران حوزه تاریخ می باشد. بر اساس این نوشتار امامان شیعه با روش هایی مبتنی بر وحی، تأثیر بسزایی در شکوفایی اقتصاد اسلامی داشته اند. در معماری اسلامی نیز تأثیر ائمه از راه منطبق کردن امکانات شهری و معماری سرزمین های بازمانده از تمدن های دیگر با مبانی اسلامی بوده است. همچنین در اداره جامعه بسیاری از دستورها و راهکارهای آنان چون عهدنامه مالک اشتر، الگوی زمامداران بوده است. به زعم نگارنده، ایشان هیچگاه در مقابل تمدن موضع منفی نداشته و تنها در برابر انحراف هایی چون عقل گرایی افراطی، حساسیت نشان داده اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما