loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فاطمه نگین جهان و جنان علیها السلام: حضرت فاطمه سلام الله علیها در کتب تفسیری و حدیثی و تاریخی اهل سنت

5 (1)

ناشر شهید کاظمی

نویسنده محمدرضا رمزی اوحدی

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 280

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 19736 10003022
15,000 13,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب که حاصل سالها تحقیق استاد محمدرضا اوحدی می باشد، حاوی احادیث و روایات و همچنین موارد مطرح شده در شناخت فضائل و کرامات حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از منظر اهل سنت می­ باشد.

در این کتاب بیش از یکصدو پنجاه اثر از راویان و نویسندگان اهل سنت استفاده شده است.
قسمت هایی از این کتاب بشرح زیر است:
دینوری عالم سنی در 1165 سال قبل در کتاب الامامه به ماجرای حمله عمر به خانه امام علی علیه السلام و اعمال قنفذ مفصل اشاره کرده و حدود 20 نفر از علمای اهل سنت این را نوشته اند بیشتر مطلب با مدارک محکم در کتاب فاطمه (سلام الله علیها) نگین جهان و جنان می باشد. ابوبکر در وقت جان دادن گفت: ای کاش دستور حمله به خانه زهرا را نمیدادم. این مطلب را بیش از 30 نفر مورخ قدیمی سنی آورده اند که اسامی آنها در کتاب فاطمه (سلام الله علیها) نگین جهان و جنان آمده در ثانی قرآن در آیه 27 سوره نور میفرماید ؛ ای مسلمانان بدون اجازه وارد خانه های یکدیگر نشوید. حضرت زهرا (سلام الله علیها) وقتی انحراف مردم را از راه امام علی علیه السلام دید در مقابل آنها ایستاد چون که می­دانست دین خدا را نابود می ­کنند.
فخر رازی مفسر سنی در جلد 10 ص 540 تفسیر کبیر می ­نویسد: خلیفه اول در حکومت 10 ساله اش 94 حکم واجب و حلال خدا را تعطیل کرد و حضرت جلوی چنین کسی تا پای جان ایستاد.
طبری و یعقوبی دو مورخ سنی در 1151 سال قبل در کتاب تاریخ خود جلد2 ص 126 و جلد 3 ص 202 ماجرای حمله به خانه حضرت زهرا (سلام الله علیها) را آورده­ اند، عجیب آنکه در کتب تفسیری اهل سنت 100 آیه در شان آن بانو نقل شده که همه آن 100 آیه در کتاب «فاطمه (سلام الله علیها) نگین جهان و جنان» آمده و عمر، خانمی را مجروح کرد که درباره او بیش از 100 آیه در قرآن نازل شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما