loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درآمدی بر فقه اخلاق

5 (1)

ناشر سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی

نویسنده امیر غنوی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 440

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 19755 10003022
80,000 72,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

سؤال کلان این تحقیق درباره چارچوبی است که برای ورود به عرصه فقه اخلاق باید به رعایت آن همت گماشت؛ چارچوبی که با پاسخگویی به سؤالاتی ترسیم می شود که برای ورودی پخته در عرصه علمی تازه ناگزیر از پاسخگویی بدان هستیم.

از این رو در این نوشته تلاش می شود تا ابتدا تصویری از فقه و تفقه و ریشه ها و جلوه ها و روشهای آن ترسیم شده و عرصه های فعال و مغفول آن، مشخص و از این رهگذر ضرورت بازنگری در گستره و روش کار فقه مشخص شود.

سپس در بخش دوم از اصول به مثابه روش استنباط فقهی گفت و گو شده و پس از تعیین چارچوب موجود آن، تبویبی تازه و متناسب با نیازهای امروز ارائه خواهد شد.

در ادامه با عرصه های تازه اصول دیداری خواهیم داشت و از تولد اصولی خبردار می شویم که در عرصه فقه الاخلاق ابزار استنباط فقیه خواهد بود و همان وظیفه اصول موجود در فقه الاحکام را این اصول تازه در فقه الاخلاق بر عهده می گیرد.

در بخش آخر از بخشی از تفقه و فقه در حوزه اخلاق سخن گفته می شود که گرچه پیشینه ای دارد، ولی چندان که باید به آن پرداخته نشده است.

در این بررسی، پیشینه ای دارد، ولی چندان که باید به آن پرداخته نشده است. در این بررسی، پیشینه، عرصه ها، مصادر و منابع، نقش علم رجال و شیوه تحقیق در این حیطه و مهم ترین مسائل حوزه فقه اخلاق مورد توجه خواهند بود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما