loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تفسیر صفی: تفسیر منظوم قرآن کریم (دوره دو جلدی)

3.7 (3)

ناشر شرکت چاپ و نشر بین الملل

نویسنده میرزا محمدحسن اصفهانی (صفی علیشاه)

تصحیح و تعلیق بهروز ثروتیان

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 2075

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 19906 10003022
600,000 570,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

دانشمندان مسلمان از دیرباز به ترجمه و تفسیر قرآن کریم به زبان فارسی همت گماشته اند. معمولاً این ترجمه ها و تفسیرها به نثر بوده است. برخی در این میان سعی کرده اند ترجمه و تفسیر قرآن را به نظم درآورند.
در طول این آثار مهمترین تفسیر منظوم موجود، تفسیر صفی سروده عارف الهی میرزا حسن اصفهانی مشهور به صفی علیشاه است که اولین ترجمه کامل عروضی قرآن و تنها تفسیر منظوم کامل قرآن می باشد.
این تفسیر برای اولین بار در سال 1308ق در حیات جناب صفی به چاپ سنگی رسید، سپس در سال 1369ق در چاپخانه ارتش گراور شد و پس از آن در چاپخانه خیّام چاپ سربی شد و به طور مکرر تجدید چاپ گردید تا این که به همت کتابخانه منوچهری با ویراستی نو دوباره حروفچینی شد و به جهت عدم دقت در ویرایش و نمونه خوانی غلط های متعددی افزونِ کاستی های پیشین شد که در مجموع نسخه ای غیر مصحح را در اختیار خوانندگان قرار داد.
بررسی روش تفسیری
صفی علیشاه یک صوفی عارف است و گرایش تفسیری او عرفانی است. تفسیر وی پر از واژه های صوفیانه و عارفانه است مانند: جذبه، مرشد، پیر، سالک، عارف، توحید، ولایت، حقیقت عبادت، کشف و شهود، تأویل عرفانی، تأویل باطنی و… ولی چنان که خود گوید (در هرجا به مناسبت همه چیز را گفته ام) کم و بیش به مباحث مختلف دیگر نیز پرداخته است.
کتاب تفسیر صفی: تفسیر منظوم قرآن کریم، سروده میرزا محمدحسن اصفهانی (صفی علیشاه) است و با تصحیح بهروز ثروتیان در نشر بین الملل منتشر شده است.

به عنوان نمونه در تاویل عرفانی آیه شریفه «الله نور السماوات و الارض... فی بیوت اذن الله ان ترفع و یذکر فیها اسمه یسبح له فیها بالغدو و الاصال» گوید:
در بیوتی باشد آن مشکات نور که خداشان داده رخصت بر حضور
که شود آوازها در آن بلند یاد کرده در وی اسم ارجمند
می‌نماید اندر آن تسبیح حق صبح و شام از حسن عهد ماسبق
خواند این آیت مگر خیر الانام گفت مردی این سرا باشد کدام
گفت باشد خانه پیغمبران گفت ابا بکر صدیق اندر زمان
این سرای حیدر است و فاطمه یافت آیت را نکو او ترجمه
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

فرهاد قاسمی

سلام ، کتب اهل تصوف را بیشتر معرفی نمایید و نشر دهید . متشکرم

9 خرداد 1397

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما