loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بررسی اصول حاکم بر سازمان دهی از منظر قرآن کریم

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 20139 10003022
15,000 13,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در مقدمه این کتاب به اهمیت بحث در زمینه اصول سازماندهی از منظر قرآن در حوزه اهمیت علمی تحقیق و اهمیت کاربردی آن موضوع پرداخته شده است.

نویسنده به پیشینه تحقیق، روش تحقیق و مسائلی مانند علل بی توجهی به آیات قرآن اهمیت داده و در فصل دوم مبانی فلسفی سازماندهی را مطرح کرده است.

نظریه های مهم سازماندهی، اهمیت تقسیم کار، بهره وری، تنوع شغل، افزایش مهارت، صرفه جویی در زمان، سهولت در کار، نظارت بیشتر و کیفیت بهتر، تمرکز و عدم تمرکز از عناوین مطالب مطرح شده در این کتاب است.

نویسنده این کتاب را در قلمرو اصول سازماندهی با نگاه قرآنی تالیف کرده و هدف اصلی آن تبیین مباحث مدیریتی به صورت کلی و بررسی اصول سازماندهی به صورت خاص از منظر قرآن است.

خداوند نظام آفرینش را به صورتی آفریده که هر موجودی وظیفه ای خاص دارد و نقشی ویژه ایفا می کند، این وظایف نیز هیچ یک بدون هدف نیست، بلکه همه موجودات اهداف خاصی را دنبال می کنند، هر چند هدف نهایی آنها قرب به خداوند است.

نظام های اجتماعی از دیدگاه اسلام از نظام حاکم بر عالم آفرینش جدا نیستند و هر کدام برای دستیابی به اهداف کارهای خود را با دیگران هماهنگ می کنند. تقسیم کار و هماهنگی از عناصر مهم سازماندهی در سازمان های اجتماعی بوده که در همه کارها لازم است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما