loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اصول اخلاقی حاکم بر رسانه از دیدگاه اسلام با تاکید بر سیمای جمهوری اسلامی ایران

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 20142 10003022
85,000 76,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این اثر در زمینه موضوع پراهمیت رسانه تالیف شده که نویسنده در پنج فصل این کتاب به ارائه مطالب می پردازد.

فصل نخست به کلیات و مفاهیم می پردازد، ضرورت و اهمیت بحث، پیشینه و مفهوم شناسی این پژوهش و موضوعاتی از جمله تعریف رسانه، مفهوم رسانه و ماهیت رسانه در این فصل مطرح می شود.

نویسنده در ابتدا مبانی نظری را از نظر مبانی هستی شناختی، انسان شناختی و مبانی معرفت شناختی و ارزش شناختی طرح می کند و در نهایت در گفتار دوم جامعه و رسانه دینی را تبیین می کند.

فصل سوم اثر اصول حاکم بر سیمای جمهوری اسلامی ایران است که اصول مهمی در این زمینه است که به دو بخش اصول عام اخلاقی و اصول خاص اخلاق رسانه تقسیم می شود که نویسنده در قالب 12 اصل مطرح می کند.

روحانی موانع و راهکارهای نهادینه سازی اخلاقی در سیمای جمهوری اسلامی را از فصل های دیگر این کتاب ذکر کرد و افزود: موانع اخلاق و رسانه و 18 مورد راهکارهای نهادینه سازی اخلاق از سیمای جمهوری اسلامی ایران در آن طرح می شود.

در چکیده این کتاب اشاره شده که جامعه دینی زمانی امکان تحقق دارد که مولفه هایی مانند خدامحوری، هدف مداری، اخلاق مداری ،مسئولیت پذیری، تکلیف گرایی و حفظ حرمت و کرامت انسانی در آن تحقق پیدا کند.

این پژوهش در حقیقت شناسایی و تدوین اصول اخلاقی حاکم بر سیمای جمهوری اسلامی ایران است که از جمله آنها یافتن مقصود از اصول اخلاقی، خاستگاه آن در اسلام و بیان مبانی نظری اخلاق رسانه در نظام دینی است.

شناسایی چالش های پیش رو و آسیب شناسی برخی از برنامه های سیمای جمهوری اسلامی و ارائه پیشنهادی برای نهادینه سازی اخلاق در سیمای جمهوری اسلامی در این کتاب صورت می گیرد و در انتها پاسخ ها و نقدهایی به برخی از برنامه ها ارائه می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما