loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اولین روزشمار جامع تاریخ عاشورا (دوره دو جلدی)

4 (1)

ناشر ندای کادح

نویسنده هیئت تحریریه انجمن کادح

ویراستار پرویندخت اوحدی حائری

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 637

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

کتاب اولین روز شمار جامع تاریخ عاشورا پروژه تحقیقاتی است که از سال 1386 در انجمن پژوهشی - مذهبی کادح آغاز شده است. این پروژه تحقیقاتی به بررسی روز شمارانه (Kornolojic) وقایع 7 ماه آخر زندگی امام حسین بن علی بن ابی طالب (ع) در سال 60 و 61 هجری قمری از منابع معتبر تاریخی اهل تسنن و تشیع پرداخته است.

با توجه به اینکه آثار تاریخی نگارش شده در خصوص تاریخ صدر اسلام تاکنون به صورت روزشمارانه و به طور جامع به بررسی حوادث نپرداخته بودند، تألیف این اثر برای نخستین بار در تاریخ اسلام در خور توجه است.

جلد اول این مجموعه که به بررسی حوادث 15 رجب تا 8 ذی الحجه سال 60 هجری قمری می پردازد که شامل 4 بخش می باشد: مدخل تحقیق، اولین روزشمار جامع تاریخ عاشورا، اعلام اشخاص عاشورا، فهرست ها.

مجلد دوم این اثر با عنایت به حدود 200 منبع دست اول تاریخ اسلام اعم از شیعه و سنی در 4 بخش اصلی تألیف شده است: بخش اول، با عنوان مدخل تحقیق، به شرح حال مختصر و معرفی آثار مورخانی که اثرشان در این پژوهش مورد استفاده قرار گرفته، پرداخته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما