loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مبانی سینما (دوره سه جلدی)

3.2 (6)

ناشر ساقی

نویسنده ویلیام فیلیپس

مترجم رحیم قاسمیان

تعداد صفحات : 656

معرفی کتاب

کتاب «مبانی سینما» یکی از منابع جامع در زمینه مطالعات سینمایی به شمار می آید. این کتاب، ترکیبی سنجیده و آسان فهم از اطلاعات فنی ـ تخصصی و تحلیل های تاریخی ـ فرهنگی است که آشنایی نسبتاً کامل و چند بُعدی خوانندگان با مباحث مطرح سینمایی را در پی دارد.
ویلیام فیلیپس در عین احترام فراوان به اصول سینما، به شکلی مفید و مبتکرانه می کوشد مهارت نقادی خوانندگان کتابش را برانگیزد و بپرورد؛ مهارتی که همه ما برای تجزیه و تحلیل فیلم ها نیاز داریم. اساساً درک این نکته که رسانه سینما به مراتب جامع تر و پیچیده تر از تصویری است که بر پرده سینما نقش می بندد، به ما کمک می کند تا از ساده سازی ها و بحث های کلیشه ای رایج درباره سینما بپرهیزیم.
ویلیام فیلیپس نویسنده این کتاب، مدرس سینما است. او دکترای خود را در رشته ادبیات نمایشی و مطالب سینمایی از دانشگاه ایندیانا دریافت کرده است که یکی از ده دانشگاه برتر ایالات متحده است.

در بخشی از مقدمه ی کتاب می خوانیم: «بررسی انواع مختلف فیلم های سینمایی دلایل متعددی دارد. بررسی منابع داستانی، نوع فیلم و ویژگی های هر فیلم، به ما کمک کند تا هر فیلم را به دیگر فیلم ها ارتباط دهیم و بدین وسیله، به درک شفاف تری از آن دست یابیم. از سوی دیگر، با بررسی دقیق انواع فیلم، رسانه سینما را بهتر و جامع تر درک می کنیم و ویژگی ها، تکنیک ها، قالب ها و عملکردهای انواع فیلم ها را می شناسیم. درک این نکته که رسانه سینما به مراتب جامع تر و پیچیده تر از تصویری است که بر پرده سینما نقش می بندد، به ما کمک می کند تا از ساده سازی ها و بحث های کلیشه ای رایج درباره رسانه سینما بپرهیزیم. برای مثال، همه فیلم های سینمایی بین 80 تا 180 دقیقه نیستند، داستان خاصی را بیان نمی کنند و اصراری بر تأکید بیش تر بر ارزش های خاصی ندارند. در واقع، همه فیلم ها هم الزامأ تعهد ندارند که منسجم، کامل و مقبول باشند».
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

محمد مهدی

کتاب پیش درآمدی بر فیلم در یک جلد و 616 صفحه.رحلی.انتشارات فارابی.ترجمه فتاح محمدی منتشر شده که در واقع چاپ اصلی همین کتاب 3 جلدی مبانی سینماست.
کتاب پیش درآمدی برفیلم هم ترجمه بهتری داره.هم چاپ تصاویرش کاملتر و باکیفیت تره.به نسبت کتاب 3 جلدی مبانی سینما
چاپ انگلیسی این کتاب هم در یک جلده

10 آبان 1401

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما