loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دانشنامه طب اهل بیت علیهم السلام بر اساس طب الائمه آیت الله سید عبدالله شبر و احادیث مستند اهل بیت علیهم السلام

5 (1)

ناشر پیام کتاب

نویسنده محمد دریایی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 876

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر، دربردارنده گوشه ای از فرموده های نبی اکرم (ص)، امامان معصوم (ع) درباره حفظ سلامتی، درمان از طریق اذکار، دعاها و غذا درمانی است که به شیوه ای نو و در قالب فصل هایی نوین بیان شده است. پایه احادیث مطرح در این کتاب، درباره درمان بیماری های چشم درد، تب، سردرد، دمل ها، سموم و... از امام صادق (ع) بوده است. در این کتاب مطالبی چون: تشویق بر توکل به خداوند، ثواب و پاداش و صبر و شکیبایی بر آن، پوشیده داشتن بیماری، خودداری از گله و شکایت از بیماری و آشکار کردن آن در شرایط اضطرار و فقط و فقط برای برادر مومن آمده است. هم چنین به عیادت بیمار رفتن و همراه بردن میوه یا هر چیز اهدا پذیر دیگری سفارش شده است. فصل های این کتاب برای درمان بیماری ها به صورت زیر طبقه بندی شده است: درمان با خوراکی ها، میوه درمانی، درمان با غلات و حبوبات، درمان به وسیله آرد ها، درمان با گیاهان، دانه های دارویی و خواص مغز های گیاهی، نقش دعا و نیایش در درمان، خواص سنگ ها در سلامت انسان، درمان بیماری ها و اختلالات جسمی و روحی، و درمان بیماری های زنان.

طب اهل بیت علیهم السلام، طب اعتدال، طب اصلاح الگوی مصرف، تغذیه، بهداشت و استاندارد جهانی سلامت است. سنجه های جهانی بهداشت، معیار توسعه پایدار را انسان سالم، معرفی نموده اند. طب اهل بیت علیهم السلام در راستای تبیین شاخص های سلامت با تحلیل اصلاح الگوی مصرف، عالی ترین ملاک تعریف سلامت را به تحلیل می کشاند. دانش نامه طب اهل بیت علیهم السلام تجلی گوشه ای از آموزه های ربانی رهبران حقیقی بشریت در عرصه جامعه پایا و پویا در روند تاریخ تمدن آرمانی انسان مدنی است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

مرتضی سلیمی

سلام
من این کتاب را میخوام

1 آذر 1401

سلام. روی گزینه به من اطلاع بده کلیک کنید تا در صورت موجودشدن برای شما پیامک ارسال بشه

هادی

سلام
من این کتاب رومیخام

1 تیر 1400

سلام این کتاب چاپ تمام هست

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما