loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجموعه آثار سید جمال الدین اسد آبادی - جلد اول: العروه الوثقی

ناشر کلبه شروق

تحقیق و تنظیم کتاب سید هادی خسروشاهی

سال نشر : 1379

تعداد صفحات : 516

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

»العروة الوثقی» به عنوان مجله ای از پاریس منتشر می گردید. نخستین شماره آن در 15 جمادی الاولی 1304 ه ق- 13 مارس 1884 م- از پاریس انتشار یافت و تا ذیحجه 1302 ه (اکتبر 1884 م) نشر آن ادامه یافت و جمعاً 18 شماره از آن به زبان عربی منتشر گردید.
این مجله با روش فرهنگی- سیاسی- اجتماعی، در راستای نشر اندیشه اصیل اسلامی زیر نظر مستقیم سید منتشر می شد و «محرر اول» یا به اصطلاح «سردبیر» آن، شیخ محمد عبده بود. مجموعه کامل این نشریه توسط اشخاص و یا ناشرین متعددی، در عراق، لبنان، مصر، ایران و اروپا بارها چاپ شده است و هم اکنون به مناسبت کنگره جهانی سید در تهران، از طرف مجمع التقریب با مقدمه ای مشروح در 516 صفحه تجدید چاپ می شود.
در مورد چگونگی تهیه مطالب «العروة الوثقی» شکیب ارسلان از شیخ رشید رضا نقل می کند که شیخ محمد عبده می گفت : «همه اندیشه ها و افکار از سید بود، ولی تحریر آن بعهده من بود» احمد امین نیز همین نظریه را در کتاب خود نقل کرده است.
اهداف اساسی ناشران، در نخستین شماره مجله به تفصیل آمده است و با مطالعه آن می توان با نوع تفکر سیاسی سید، بیشتر آشنا شد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما