loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

داعش از کاشت تا برداشت

ناشر شهید کاظمی | مجد اسلام

نویسنده سید مهدی نورانی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 192

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در این کتاب نویسنده به بررسی و شناخت میدانی گروه تروریستی سلفی (تکفیری جهادی) موسوم به «داعش» پرداخته که مضمون آن به نحوه شکل گیری، تشکیلات سازمانی و اهداف گروه تروریستی «داعش» و نحوه مقابله با آن پرداخته است.

کتاب «داعش از کاشت تا برداشت»، جریان داعش با تفکر سلفی (تکفیری جهادی) را با توجه به سخنان مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای در سه سطح بررسی و تحلیل کرده است. سطح اول و ظاهری آن، که با شعار اسلام ناب تلاش دارند تا با شعله ور ساختن اختلاف مذهبی جریان های مذهبی در کشورهای اسلامی را به جنگ با هم بکشانند. لذا بررسی نحوه تفکر و شکل گیری و سازمان دهی و امکانات داعش می تواند ما را در شناخت آنان یاری کند.

سطح دوم و جریان اصلی آن دولت ها و کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای هستند که با ابزار قرار دادن داعش به دنبال رسیدن به اهداف خود هستند. در رأس این کشورها آمریکا، رژیم صهیونیستی، ترکیه، قطر، عربستان و اردن هستند.

سطح سوم بحران داعش در مورد چگونگی مدیریت این بحران توسط جبهه مقاومت جهانی تشکیل شده در برابر سیاست های امریکا و هم پیمانانش در منطقه است.

سخنان حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره): «امروز یک عده ای در بخش های مختلف دنیای اسلام به نام گروه های تکفیری و وهابی و سَلَفی، علیه ایران، علیه شیعه، علیه تشیع، دارند تلاش می کنند، کارهای بدی می کنند، کارهای زشتی می کنند؛ اما این ها دشمن های اصلی نیستند؛ این را همه بدانند.

دشمن اصلی، آن کسی است که این ها را تحریک می کند، آن کسی است که پول در اختیارشان می گذارد، آن کسی است که وقتی انگیزه آنها اندکی ضعیف شد، با وسایل گوناگون آنها را انگیزه دار می کند؛ دشمن اصلی، آن کسی است که تخم شکاف و اختلاف را بین آن گروه نادان و جاهل، و ملت مظلوم ایران می افشاند؛ این ها آن دست پنهانِ سرویس های امنیتی و اطلاعاتی است.

لذا ما مکرر گفته ایم این گروه های بی عقلی را که به نام سَلَفی گری، به نام تکفیر، به نام اسلام با نظام جمهوری اسلامی مقابله می کنند، دشمن اصلی نمی دانیم؛ ما شما را فریب خورده می دانیم؛ به اینها گفته ایم: «لَئِن بَسَطتَ اِلَیَّ یَدَکَ لِتَقتُلَنی ما اَنا بِباسِطٍ یَدِیَ اِلَیکَ لِاَقتُلَکَ اِنّی اَخافُ اللهَ رَبَّ العَلَمین.»

تو اگر خطا می کنی، اشتباه می کنی، کمر به قتل برادر مسلمان خودت می بندی، ما تو (آدمِ) نادان و جاهل را کسی نمی دانیم که بایستی کمر به قتل او ببندیم؛ البته از خودمان دفاع می کنیم، هر کسی به ما حمله بکند، با مشت محکم ما مواجه خواهد شد، این طبیعی است. (تاریخ 14/3/93)
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما