loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فساد در رسانه ها

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

می توان این کتاب را اخلاق نامه ای حرفه ای دانست که اهالی رسانه را به اصول و هدف کار خود دعوت می کند. اتکا و استناد این کتاب به موارد و رویدادهای واقعی از دیگر ویژگی های آن است که برای روزنامه نگاران و دیگر آفرینش گران در رسانه های گوناگون از مکتوب تا شنیداری و دیداری، دامنه اخلاقی دارد. همه رویدادهای ذکر شده در کتاب واقعی و دارای زمینه بحث اخلاقی هستند.
کتاب «فساد در رسانه ها» اثر چهار نویسنده است که در حوزه های علوم ارتباطات، حقوق، فلسفه و فلسفه اخلاق تا جامعه شناسی و روان شناسی متخصص اند. آن ها در این کتاب با طرح جدیدترین مباحث حوزه اخلاق کاربردی به تبیین مستدل اصول و ضوابط حرفه ای برای همه رسانه ها از جمله رسانه های جدید پرداخته اند.
این کتاب که هم زمان با بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها منتشر شده، در واقع بازخوانی و رجعت به کارکردهای اولیه و اصیل رسانه است. همان اهداف تأسیس رسانه که در توصیه های اخلاق فردی و اجتماعی نیز وجود دارند، مانند درستی خبر همچون درستی عمل انسان. بنابراین می توان این کتاب را اخلاق نامه ای حرفه ای دانست که اهالی رسانه را به اصول و هدف کار خود دعوت می کند.
اتکا و استناد این کتاب به موارد و رویدادهای واقعی از دیگر ویژگی های آن است که برای روزنامه نگاران و دیگر آفرینش گران در رسانه های گوناگون از مکتوب تا شنیداری و دیداری، دامنه اخلاقی دارد. همه رویدادهای ذکر شده در کتاب واقعی و دارای زمینه بحث اخلاقی هستند. رویدادهایی عینی و واقعی که در یک دهه اخیر در کشورهای گوناگون رخ داده است. بنابراین موضوع بحث برای خواننده پیگیر حوزه ارتباطات، کاملاً ملموس است.
کتاب حاوی آخرین مباحث مربوط به حوزه اخلاق کاربردی و تبیین مستدل اصول و ضوابط حرفه ای برای رسانه ها است به طوری که شامل رسانه های جدید هم می شود.
این کتاب در ۹ بخش تدوین شده است. بخش اول به لزوم اخلاق در رسانه ها می پردازد و یک محیط اخلاقی پایدار را ترسیم می کند.

در بخش دوم کتاب، از اخلاقیات اطلاعات به مثابه راهنمای رسانه ها نام برده می برد که در آن اخلاق نامه، حرفه ای معرفی شده و به بیان رسانه های جدید و مسائل اخلاقی جدید می پردازد. در این بخش همچنین به موضوع عدالت نگاه ویژه ای شده و آن را به عنوان راهنمای رسانه ها قلمداده کرده اند.

بخش سوم کتاب، کسب و کار رسانه و کسب و کار بازار را مورد تحلیل و بررسی قرار داده و به ارزیابی هنجارهای موجود در فضای رسانه می پردازد. بخش چهارم نیز حرفه ای گرایی در رفتار و هویت را بیان می کند و برخی از اخلاقیاتی که روزنامه نگاران در عرصه کار رسانه ای خود باید به آن پایبند باشند را بر می شمارد.
تعارض در نقش های رسانه، سرفصل بخش پنجم این کتاب است که نقش های عام اولیه روزنامه نگاری، تبلیغات و روابط عمومی را معرفی می کند. بخش ششم، فساد در رسانه ها را مورد ارزیابی قرار داده و بخش هفتم با عنوان دو جنبه دست کاری عکس، به معظلات موجود در رسانه های تصویری می پردازد.

در بخش هشتم خواننده کتاب با ترویج، تدوین و تنظیم ضوابط اخلاقی در رسانه ها آشنا می شود و آخرین فصل کتاب، برتری اخلاقی و الگوهای نقش در رسانه را تشریح می کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما