loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اساطیر یونان؛ ازآغاز آفرینش تا عروج هراکلس

ناشر سروش

نویسنده راجر لنسلین گرین

مترجم عباس آقاجانی

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 223

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 21273 10003022
70,000 63,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

شرق در تاریخ و در تاریخ ادیان، یعنی ظهور و تجلی آیین های بزرگ الهی که هدفی جز سعادت انسان نداشته اند و به همین دلیل همواره از جایگاه والایی در غرب برخوردار بوده اند. به زعم نگارنده غرب همیشه وامدار ادیان کهن شرق است، نیز ادیان به شرطی پایدار خواهند ماند که نیرویی حیاتی آنها را قادر به مقاومت سازد. بدین ترتیب او در این کتاب نیروی حیاتی ادیان کهن را چنین برمی شمارد «اکثر ادیان در روم نهایتا از عقاید و نوافلاطونی و شرقی آنگونه انباشته بودند که می توان آنها را یک دین واحد با یک الهیات نسبتا مشخص نامید؛ دینی که آموزه های آن عبارت بودند از پرسش عناصر طبیعی خاصه اجرام کیهانی و حاکمیت یک خدای ازلی ـ ابدی و قادر مطلق با ملازمان پیام آور». نگارنده، هم چنین درباره رسوخ ادیان شرقی در روم و در دنیای غرب سخن رانده، اذعان می دارد که این مساله باعث شد در کافرکیشی رومیان دگرگونی ایجاد شود تا زمانی که مسیحیت در غرب رواج یافت.
مباحث کتاب عبارت اند از: روم و شرق، بررسی گسترش ادیان شرقی در غرب، آسیای صغیر، مصر، سوریه و ایران، سحر و طالع بینی، و تحول کافرکیشی رومی.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما