loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مرکبات معجزه سبز جوانی

2 (1)

ناشر سفیر اردهال

نویسنده محمد دریایی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 158

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 21414 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
25,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مهمترین میوه ای که در فصل پاییز و زمستان کاربرد بالایی دارد، مرکبات است، مرکبات از خواص بسیار زیادی برخوردار است. مثلا مرکبات ضدعفونی کننده بدن است و خون را به طور فوق العاده ای تصفیه می کند. یا اینکه عصاره پرتقال عاملی موثر برای رفع سرطان است، غذا را هضم و سموم بدن را دفع می کند و یا اینکه گریپ فروت بسیار شفا بخش برای قلب است.

آنچه در این کتاب، نویسنده که متخصص علوم زیستی، تغذیه و گیاهان دارویی است ابتدا اشاره ای کوتاه به شگفتی های مرکبات کرده است و سپس با شرح کاملی از انواع مرکبات، کاربرد و خواص هر کدام را به طور جداگانه آشنا می سازد.
همچنین با مطالعه این کتاب می توانید ضمن دستیابی به اطلاعات بسیار مفید؛ از یافته های علمی جالبی آگاهی یابید.

یافته های علمی در خصوص لیمو
در یکی از داستان های قدیمی آمده است که دو نفر گرفتار مارهای سمی شدند. یکی از آن ها که قبلاً لیمویی خورده بود از گزند مار در امان ماند و دیگری جان باخت. همچنین در این داستان توصیه شده است که ماهی با آب لیمو مصرف شود، چرا که همگان بر این عقیده بودند که اگر استخوان ماهی در گلوی انسان گیر کند آب لیمو آن را حل کرده و از بین می برد.
از زمان های دیرین آب لیمو به عنوان ماده ای ادرارآور عرق آور و قابض و به علاوه حلق شوی موثری برای بهبود گلودرد و محلولی (لوسیونی) جهت رفع آفتاب سوختگی، برطرف کننده سکسکه و داروی تقویتی در سراسر گیتی قلمداد گشته است.
در هندوستان معمولاً نوشابه صبح مردم را دو قاشق آب لیمو توام با دو قاشق مربا یا عسل و یک اونس آب تشکیل می دهد( هر اونس برابر است با ۳۵/۲۸ گرم)
از برجسته ترین و ممتازترین ویژگی های لیمو، قدرتی است که در جلوگیری از بروز «اسکوربوت» دارد. در روزگاران گذشته دریانوردانی که ماه ها بدون صرف میوه و سبزی تازه در دریا به سر می بردند، به این بیماری دچار می شدند. مصرف روزانه ی کمی بیش از یک قاشق غذاخواری آب لیمو به دلیل ویتامین «ث» موجود در آن» مانع از پیدایش بیماری فوق می گردد.
«اسکوربوت» بیماری هولناک و عملاً کشنده ای ناشی از کمبود ویتامین «ث» است که بر اثر آن عضلات ضعیف شده و کارایی خود را از دست می دهند، زخم های حاصله در بدن بهبود نمی یابند، کبودی ها و خون مردگی هایی بر روی پوست ظاهر می گردد، لثه ها خونریزی کرده و معیوب می شوند.
بررسی های اخیر علمی پیرامون خواص لیمو، چندان کامل و پربار نبوده است. شاید آب لیمو به علت برخورداری از ویتامین ث یک ضد اکسیدان شمرده شود (ضد اکسیدان به موادی گفته می شود که درجه ی اکسیدشدن موادی را که خود به خود اکسید می شوند کم می کنند)
طبق مطالباتی که در سال ۱۹۶۸ در آلمان صورت گرفت معلوم شد که پوست لیمو دارای خاصیت چشم گیر ضد اکسیدان است که ارتباطی به ویتامین «ث» ندارد. دانشمندان می گویند: آنتی اکسیدان ها تاثیر به سزا و مفیدی بر یاخته های انسان در از بین بردن تغییرات سرطانی و به تاخیر انداختن پیری دارند.
پکتین (کربوهیدارت تصفیه شده ی حاصل از گیاهان) که در بافت گوشتی مرکبات نیز وجود دارد کلسترول خون را می کاهد.
غربالگری و مطالعات به عمل آمده در گیاهان این پیامد را به دست داده است که عصاره ی لیمو در از میان بردن کرم های حلقوی انسان تاثیر فراوانی دارد.
روغن لیمو می تواند قارچ ها را از بین ببرد. دانشمندان یوگسلاوی دریافته اند که روغن لیمو در دستگاه های عصبی ماهی، تا حدی اثر تسکین بخش دارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما