180,000
تومان
10 ٪
162,000
تومان
افزودن به سبد خرید
30
امتیاز
2
نفر
4 از 5
فروش پیامکی این محصول
معرفی کتاب
گزیده کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کتاب

این کتاب در گروه فلسفه سیاسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و به همت حجت الاسلام والمسلمین محسن مهاجرنیا به رشته تحریر درآمده است. کتاب فلسفه سیاسی آیت الله خامنه ای، محصول سال ها مطالعه بوده و پنج حوزه فلسفه، کلام، جامعه شناسی، اندیشه و روابط بین الملل را در بر می گیرد.

یکی از ویژگی های این کتاب مختصر بودن ولی جامعیت در مورد بسیاری از مباحث فلسفه سیاسی است؛ عدالت یکی از عناصر کلیدی جامعه اسلامی در فلسفه سیاسی رهبر معظم انقلاب است و امنیت هم همین ویژگی را دارد و بلکه مهمتر است زیرا اگر امنیت وجود نداشته باشد جامعه از دست می رود.

گزیده کتاب

سیاست حساس‌ترین حوزه فعالیت انسان در جامعه است که به رغم اینکه در معنای آن نوعی اشتراک نظر بین متفکران سیاسی وجود دارد و همگان آن را در معنای تدبیر، اداره کردن امور مملکت، مراقبت، اصلاح امور خلق، رعیت‌داری و مردم‌داری به کار برده‌اند؛ ولی در مفهوم اصطلاحی آن، هر اندیشمندی از زاویه نگرش خویش و از منظر دغدغه‌های حیات سیاسی خود بدان نگریسته است.
دین داران از منظر رابطه انسان با خدا سیاست را تعریف کرده‌اند. برخی از فیلسوفان از مفهوم سیاست، اصلاح و از بین بردن خلل و فساد را اراده کرده‌اند. مادی‌گرایان آن را با قطع نظر از هرگونه اندیشه ماورایی و کشف و شهودی، انعکاس مبارزه طبقاتی، تلقی کرده‌اند.

اطلاعات کتاب

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام