loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فلسفه سیاسی آیت الله خامنه ای

4 (2)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 21454 10003022
90,000 81,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب در گروه فلسفه سیاسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و به همت حجت الاسلام والمسلمین محسن مهاجرنیا به رشته تحریر درآمده است. کتاب فلسفه سیاسی آیت الله خامنه ای، محصول سال ها مطالعه بوده و پنج حوزه فلسفه، کلام، جامعه شناسی، اندیشه و روابط بین الملل را در بر می گیرد.

یکی از ویژگی های این کتاب مختصر بودن ولی جامعیت در مورد بسیاری از مباحث فلسفه سیاسی است؛ عدالت یکی از عناصر کلیدی جامعه اسلامی در فلسفه سیاسی رهبر معظم انقلاب است و امنیت هم همین ویژگی را دارد و بلکه مهمتر است زیرا اگر امنیت وجود نداشته باشد جامعه از دست می رود.

سیاست حساس‌ترین حوزه فعالیت انسان در جامعه است که به رغم اینکه در معنای آن نوعی اشتراک نظر بین متفکران سیاسی وجود دارد و همگان آن را در معنای تدبیر، اداره کردن امور مملکت، مراقبت، اصلاح امور خلق، رعیت‌داری و مردم‌داری به کار برده‌اند؛ ولی در مفهوم اصطلاحی آن، هر اندیشمندی از زاویه نگرش خویش و از منظر دغدغه‌های حیات سیاسی خود بدان نگریسته است.
دین داران از منظر رابطه انسان با خدا سیاست را تعریف کرده‌اند. برخی از فیلسوفان از مفهوم سیاست، اصلاح و از بین بردن خلل و فساد را اراده کرده‌اند. مادی‌گرایان آن را با قطع نظر از هرگونه اندیشه ماورایی و کشف و شهودی، انعکاس مبارزه طبقاتی، تلقی کرده‌اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما