loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پژوهشی فلسفی درباره امکان تربیت دینی

ناشر شرکت چاپ و نشر بین الملل

نویسنده میشاییل هاند

مترجم سید مهدی سجادی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 216

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

این کتاب، «امکان» تربیت دینی را از زاویه دید «فلسفی» و با روی کردی تحلیلی بررسی می کند. سؤال از «امکان تربیت دینی» به این معنا است که آیا تربیت دینی از نظرگاه منطقی ممکن است یا نه؟ شماری از شکاکان و ناباوران به امکان تربیت دینی، به این دلیل که اعتقاد دارند «فهم دینی» در گروی «باور دینی» است و تأکید می کنند: «باورهای دینی الزاماً پیش فرض فهم دینی است»، قائل به «امتناع» تربیتی دینی شده اند. شماری دیگر با روی کردی اپیستمولوژیک و طرح این پرسش که به راستی دین شکلی از اشکال دانش است یا نه و آیا «تربیت دینی» ناظر به این شکل ویژه از دانش شکل می گیرد؟ در «امکان تربیت دینی» مناقشه کرده اند.

میشاییل هاند در این کتاب با بررسی نظرات فیلسوفانی مانند ویتگنشتاین، فیلیپس، هودسن، ویزدم، برنت، و دیگران پیرامون دانش دینی، باور دینی و امکان تربیت دینی، در صدد بوده است پاسخ های مدلّل و معتبری در رد ادعای منکران «امکان تربیت دینی» صورت بندی کند.

فصل های این کتاب عبارت است از: یک مسأله فلسفی (پرسش از امکان تربیت دینی)، فهم شکل دانش، پرسش از امکان شکل دینی دانش، معنای گزاره های دینی، قضایای ذهنی و مادی.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما