loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حماسه ی بصیرت و ایمان 9 دی نماد قدرت مردمی ایران

مجموعه ی سخنرانی ها و مقالات

ناشر ساقی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 280

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 21704 10003022
25,000 22,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«راهپیمایی 9 دی تجلی قدرت خدا و حرکتی ماندگار در تاریخ انقلاب است. در این شرایط غبارآلود باید با احتیاط و تدبیر و در وقت خود با قاطعیت عمل کرد.» این نظر مقام معظم رهبری درباره روزی است که به واسطه حضور گسترده مردم پایان دهنده یک سلسله نا آرامی های خیابانی پس از انتخابات پر حاشیه ریاست جمهوری دهم بود. حوادثی تلخ که باعث از دست رفتن پاره ای ظرفیت های ناشی از استقبال گسترده مردم از این انتخابات بود.

در پنج سال گذشته، روز نهم دی ماه به عنوان روزی مهم در تاریخ معاصر گرامی داشته می شود. به خصوص اینکه مقام معظم رهبری بر اهمیت این روز با توجه به حرکت خودجوش مردمی در حمایت از نظام اسلامی تاکیدی ویژه داشته اند:
«سلطه گران و جریان های ضددین که امروز در شرایط غبارآلود فتنه در مقابل نظام و انقلاب شعار می دهند، همان کسانی هستند که سال ها زیر پرچم مبارزه با امام و انقلاب صف آرایی کرده بودند و مردم نیز با درک همین شاخص و حقیقت، حضور تعیین کننده خود را در حفظ نظام و انقلاب، بار دیگر ثابت کردند».

نشر ساقی با انتشار کتاب «حماسه بصیرت و ایمان» (9دی نماد قدرت مردمی ایران) کوشیده از منظری فرهنگی به استقبال این روز رفته و آن را گرامی بدارد. کتاب حاضر مجموعه ای از سخنرانی ها و مقالاتی است که توسط کارشناسان سیاسی و اساتید دانشگاه پیرامون این واقعه تاریخی ارائه شده است.

کتاب «حماسه بصیرت و ایمان» از دو بخش تشکیل شده است: «سخنرانی ها» و «مقالات». بخش نخست کتاب شامل پنج سخنرانی است که عمدتا توسط چهره های نام آشنای سیاسی که دارای وجه و پیشینه دانشگاهی هستند ایراد شده: فتنه 88 و جایگاه آن در زنجیره تهاجمات استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی (دکتر سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی)، مختصات دو مفهوم «فتنه» و «بصیرت» در قرآن و مصادیق آن در فتنه 88 (دکتر غلامعلی حداد عادل، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی)، تحلیل «9 دی» در چارچوب مناظره راهبردی آمریکا و انقلاب اسلامی (سردار سلامی، جانشین فرماندهی کل سپاه)، پوزیتیویسم و ابعاد نظری فتنه ی 88 (دکتر سهراب صلاحی، رئیس سازمان بسیج اساتید کشور) و نظام اسلامی و دشمنانش (دکتر عزیزی، معاون رئیس جمهوری) است.

در بخش دوم کتاب نیز خواننده مقالاتی تحقیقی و تحلیلی پیرامون وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم و زمینه های شکل گیری حرکت مردمی نهم دی ماه 1388 هستیم. عناوین مقالات بخش دوم کتاب از این قرار است: اقدامات پنهان آمریکا در حمایت از فتنه 88 (محمّدجواد الوندی)،حکومت اسلامی و گذر از فتنه (دکتر حجت الله ایزدی)، بررسی علل ناکامی انقلاب رنگی در ایران، در جریان انتخابات دهم ریاست جمهوری (سیدیاسر جبرائیلی)، چیستی حماسه ی 9 دی (فاطمه رحمتی اصلی)، پیشینه فتنه گری در پوشش تغییر در نظام جمهوری اسلامی (سعدالله زارعی)، دفع آنتی تزها در 9 دی (دکتر رسول سنایی راد)، بازشناسی حماسه ی عاشورا و حماسه ی نهم دی (آمنه شکری صادقی)، هویت شیعه، مبنای تبیین حماسه ی 9 دی (سیدمحمد طاهایی)، بازتولید سرمایه ی اجتماعی در حماسه ی 9 دی (فرهاد مهدوی) و ریشه ها، پی آمدها و چگونگی شکل گیری حماسه ی نهم دی 1388 (علی محمد نائینی) است.

در طول پنج سالی که از حماسه نهم دی ماه می گذرد، کتابهای گوناگونی در این باره منتشر شده است، برخی از این کتابها در واکنش به جریاناتی که در سطح جامعه در حال شکل گیری بود منتشر شدند و بیشتر به شرح حقایق و چگونگی اتفاقاتی که در آن مقطع رخ داد اختصاص داشتند. اما کتاب حاضر با رویکردی جزئی نگرانه و تحلیلی به این برهه تاریخی پرداخته است. مقالات کتاب به گونه ای انتخاب شده اند که هریک وجهی از وجوه گوناگون روز تاریخی را مورد توجه و بررسی قرار داده و در کنار هم تصویری جامع از زمینه های شکل گیری و چیستی این حماسه مردمی به مخاطب ارائه کند.
منبع: الف کتاب (alef.ir/book)
  • زبان کتاب
    فارسی
  • سال نشر
    1393
  • چاپ جاری
    1
  • تاریخ اولین چاپ
    1393
  • نوع جلد
    جلد نرم
  • قطع
    رقعی
  • تعداد صفحات
    280
  • ناشر
  • وزن
    450
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    دوشنبه 15 دی 1393
  • تاریخ ویرایش اطلاعات
    چهارشنبه 12 خرداد 1400
  • شناسه
    21704
  • دسته بندی :
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما