loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

الاخبار الموفقیات

اخبار و روایات زبیربن بکار (م 256 ه.ق.) کاتب موفق عباسی

ناشر شرکت چاپ و نشر بین الملل

نویسنده ابو عبدالله زبیر بن بکار

مترجم اصغر قائدان

سال نشر : 1386

تعداد صفحات : 613

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 22168 10003022
152,000 144,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب موفقیات دربرگیرنده 429 خبر تاریخی است، هر کدام از دو سه سطر تا دو یا سه صفحه. این حکایات به طور عمده تاریخی است و کمتر ادبی، و محور اصلی آن مسائل مهم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دو قرن نخست هجری است. در واقع زبیر بن بکار بر آن بوده تا از مجموعه این تحولات، آنچه را که جالب، شیرین، آموزنده و مهم بوده گلچین کرده و در این کتاب عرضه کند.
نویسنده کتاب ابوعبدالله زبیربن بکار، کاتب موفق عباسی(جانشین و ولیعهد خلیفه معتمد عباسی) است که در قرن سوم می زیسته و چون این کتاب را به موفق تقدیم داشته آن را«الاخبار الموفقیات» نامیده است.
به رغم آنکه خاندان زبیر با بنی هاشم روابط مناسبی نداشته است، اخبار الموفقیات، اخبار قابل توجهی درباره امام علی - علیه السلام - دارد. یکی از جالبترین آنها تحت عنوان «رسول اللَّه یوصی بولایة علی» چنین است:... عن عمار بن یاسر قال: قال رسول اللَّه صلی اللَّه علیه و آله:
أوصی من آمن باللَّه و صدّقنی بولایة علی بن أبی طالب، من تولاّه فقد تولاّنی و من تولاّنی فقد تولّی اللَّه، و من أحبّه فقد أحبّنی و من أحبّنی فقد أحبّ اللَّه عزّ و جلّ.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
بازدیدهای اخیر شما