loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حکمت صدرایی به روایت علامه طباطبایی: مبحث ماهیت (شرح نهایه الحکمه)

شرح مرحله پنجم نهایه الحکمه

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 22365 10003022
115,000 103,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در دوران کنونی که هراس می رود که ارتباط نسل کنونی با میراث حکمی گذشته قطع شود، تالیف کتاب برای درک حکمت متعالیه بدون خواندن اسفار ضروری است، یعنی باید کتابی طراحی کنیم که بدون اسفار، درک حکمت متعالیه انجام شود.
در ابتدا تحریر و تلخیص اسفار و دوم تنظیم منطقی مطالب است که این دو گام تا حدی در نهایة الحکمه برداشته شده، ولی گام سوم نگاشتن شرحی مبسوط بر مطالبی بوده تا افراد را از خواندن اسفار بی نیاز کند.
این کتاب در قلمرو حکمت متعالیه است و هدف اصلی نویسنده آن بیان مبسوط مطالب نهایة الحکمه و حتی المقدور حل بخشی از مشکلات آن است.
چیستی ماهیت و جایگاه احکام آن در فلسفه، اعتبارات ماهیت، کلی، جزئی، جنس و احکام آن، نوع و احکام، ترکیب اتحادی ماده و صورت از دیدگاه صدرالمتألهین است. فلاسفه مسلمان مجموعه مسائلی را که با عنوان فلسفه اسلامی مطرح می شود، در سه باب امور عامه یا علم کلی یا الهیات عام، خداشناسی یا الهیات خاص و علم النفس دسته بندی کرده اند. در مجموع این کتاب باب های مختلفی در فضای فلسفه باز کرده و توانسته شرحی بر مسائل و مشکلات پیش روی مخاطبان اسفار باز کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما