loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سبک زندگی: همسرداری از منظر دین با رویکردی روان شناختی

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر، در قلمرو سبک زندگی به ویژه همسرداری بوده که هدف اصلی نویسنده ارائه سبک همسرداری از نگاه دینی و تحلیل روانشناختی برای همسران و والدین است. در این کتاب به نوعی سبک زندگی اسلامی به صورت کامل بررسی شده که یکی از آرمان های انقلاب اسلامی و مسائل ضروری در زندگی اجتماعی و خانوادگی است.
این کتاب در زمینه ترویج سبک زندگی اسلامی با محوریت همسرداری است و نویسنده در این کتاب تلاش کرده که مسائل مهم و اساسی خانواده به ویژه همسران را در زمینه تفاوت ها و بایسته های اخلاقی، مهارتی، عوامل نشاط و فرزندآوری و تربیتی را با قلم روان و کاربردی با بهره گیری از آموزه های دینی و روانشناختی بیان کند.
اثر حاضر، شامل 9 فصل است که فصل نخست آن دارای مباحث کلی است که به طور طبیعی به تعریف سبک زندگی، خانواده، ارکان نخست خانواده، مشترکات زن و مرد، تفاوت های زن و مرد و تفاوت در علایق اشاره می کند. فصل دوم همسران و الزامات حقوقی نام دارد که بحث تفقه و مباحثی مانند مسکن، تمکین، معاشرت، پاکدامنی و عفت از مباحث مهم این فصل است. فصل سوم همسران و تعهدات اخلاقی است که مفهوم اخلاق، جایگاه اخلاق در روابط همسران، توصیه های عملی و کاربردی در این فصل ارائه می شود. فصل چهارم همسران و آموزه های دینی است که مفهوم عبادات و معنویات، آثار تربیتی عبادات، اصول و روش های تاثیرگذاری والدین در آن اشاره شده است. فصل پنجم عوامل نشاط و شادکامی همسران مانند مباحث ارتباط کلامی و غیر کلامی، نیایش با خداوند، تفریح و مسافرت، صله رحم، مهمانداری، شوخی، لباس های شاد و خوشرنگ، کار و اشتغال و مسائل این چنینی در آن تبیین شده است. فصل هفتم این کتاب دارای عنوان همسران و اشتغال است که مباحث این فصل در زمینه کارهای حلال و حرام، آثار و برکات کار و اشتغال و محدوده اشتغال زنان بوده است. فصل هشتم همسران و اندیشه فرزندآوری بوده که در واقع نگرش اسلام به جایگاه فرزند را مورد اشاره قرار می دهد. راه های تنظیم خانواده از مباحث دیگر این فصل بوده که انواع روش های پیشگیری و مزیت آنها و معایب را در این فصل شاهد هستیم.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

احمد

این کتاب بسیار جامع،روان و کاربردی است.همسران آنرا بخرید

15 آبان 1395

علی

خدا خیرش دهد/کتابی ارزشمند و جامع و روان و مفید است

9 بهمن 1393

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما