loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اوانجلیسم: جستاری در پدیده راست مسیحی در آمریکا

ناشر بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده عبدالمجید طاهری اکردی

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 105

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر نگاهی دارد به موضوع اصول اعتقادی، پیدایش و تفکرات اوانجلیسم.

در جمع بندی کلی باورهای جنبش اوانجلیسم را می توان معطوف انگاره منجی گرایی دانست.
منجی گرایی واژه ای است که به اعمال اسرائیل و حمایت قدرتهای بزرگ از آن مشروعیت می بخشد همه فعالیتهای اوانجلیستها اعم از ترور مبارزان فلسطینی و ریختن بمب بر سر مردم بی دفاع افغانستان و کشتار شیعیان عراق به دست آمریکا بسترسازی برای جنگ آرماگدون است که آن هم مقدمه ظهور منجی عیسی مسیح خواهد بود.

اوانجلیستها معتقدند بعد از بازگشت مسیح آنها تحت رهبری او از قدس بر جهان و تمام ملتها حکومت خواهند نمود و به ثروت های چشم گیر دست خواهند یافت. اما واقعیت امر این است که مسیح مورد نظر یهودیان با مسیح مسیحیان متفاوت است آنها به عیسی(ع) باور نداشتند و به همین جهت نیز اقدام به قتل او کردند آنها بر این باور خود باقی بوده و هستند، اما علی رغم این واقعیت یهودیان و شخصیتهای سرشناس آنها به طور ضمنی این اعتقاد مسیحیان را پذیرفته و هیچ عکس العملی درخصوص این باور مسیحیان که خلاف اعتقاد یهودیان است از خود نشان نداده اند و با خوشحالی و شعف نظاره گر حمایت پروتستانها از طرح و نظریه بازگشت مسیح شدند (8) و به این ترتیب تحت نفوذ لابی قدرتمند اوانجلیستها در کنگره آمریکا به سه هدف سیاسی عمده خود که شامل پول بیشتر، زمین بیشتر(در بیت المقدس) و حمایت و پشتیبانی بی قید و شرط آمریکا است دست یافتند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما