loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نومحافظه کاری و سیاست خارجی یک جانبه گرای آمریکا

3 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 22659 10003022
10,000 9,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

گفتمان حاکم بر سیاست خارجی آمریکا به گونه ای است که تصور می کند آمریکا باید رهبری جهان را بر عهده داشته باشد و آن را بسیار مشروع می داند و برای حصول موفقیت آمیز این رهبری، در هر زمان و مکان که لازم باشد از قدرت نظامی در بالاترین سطح استفاده شود و این دقیقا همان چیزی است که محافظه کاران جدید در تلاش نهادینه شدن آن از اواخر دهه 60 میلادی بودند.

این افراد که با عنوان نومحافظه کاران یا «نئوکان» ها معروف هستند، دارای تمایلات جنگ طلبانه از قبیل دخالت نظامی به صورت حمله نظامی پیش دستانه و تغییر رژیم های ناهمسو با منافع آمریکا با توجه به دمکراسی سازی با ابزار و قوه قهریه و معتقد به سیاست خارجی یک جانبه گرا و تهاجمی اند.

بر اساس این تفاسیر، نومحافظه کاران حاکم بر ایالات متحده به خود حق دادند قبل از آنکه تجاوز عینی شکل گیرد در عملیات نظامی پیش دستی نمایند و به لشکر کشی به منطقه آسیای جنوب غربی اقدام کنند.

این کتاب در سه بخش با عناوین کلیات، نفوذ لابی های صهیونیستی و تفکرات ویلسونیسم بر سیاست خارجی آمریکا و تاثیر تفکر نومحافظه کاری بر سیاست خارجی یک جانبه گرای آمریکا در خاورمیانه تدوین شده است.

در مقدمه این کتاب آمده است: دوران ریاست جمهوری «جرج دبلیو بوش» یکی از سیاه ترین دوران ریاست جمهوری تاریخ آمریکاست؛ در این دوره تحت تاثیر افکار و اندیشه های نو محافظه کاران، یک جانبه گرایی فزاینده، سمت گیری سیاست خارجی آمریکا را مشخص می کرد و بر اساس همین سمت گیری، دکترین جنگ پیشگیرانه و پیش دستانه خلق شد و تفسیر وسیع و توسعه طلبانه از منشور ملل متحد جای تفسیر سنتی را گرفت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما