loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پوپولیسم در گفتگو با اندیشمندان

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 22710 10003022
45,000 40,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نویسنده در این کتاب از ابعاد مختلف به مفهوم پوپولیسم، پوپولیسم معرفتی، پوپولیسم سیاسی پرداخته و ماهیت و پیامدهای پوپولیسم، اسلام و دموکراسی پوپولیستی، پوپولیسم صادقانه یا پوپولیسم جاهلانه و پوپولیسم؛ پدیده ای مدرن را در گفتگو با اندیشمندانی همچون عماد افروغ، حجت الاسلام داوود فیرحی و منصور میراحمدی مورد بحث و بررسی قرار داده است.

نویسنده، در توضیح مفهوم پوپولیسم در این کتاب بیان می کند: «پوپولیسم یکی از مفاهیم مناقشه برانگیز ما شده است که هر از گاهی در تحلیل یا توصیف برخی از رفتارها و پدیده های سیاسی به کار می رود. برخی بدون آن که تعریف دقیقی از آن ارائه دهند، افکار و رفتار دیگران را به پوپولیسم متصف می کنند و آن را نشانه روشنی از رویه های سیاسی نمی دانند.»

پوپولیسم چیست و در غیریت با چه الگویی تحلیل می شود؟ شرایط و بسترهای ظهور پوپولیسم کدام اند؟ مختصات پوپولیسم از نظر معرفت شناسی و روش شناسی چیست؟ اینکه گفته می شود پوپولیسم بیماری دموکراسی نارساست، یعنی چه؟، آیا نگرش ضد اشرافی گری در پوپولیسم از مختصات آن است یا اینکه در ایران چنین شده است؟ وضعیت نهادهای مدنی در دولت های پوپولیستی چه می شود؟ پوپولیسم از تمایل و نشانه چه نوع دولت و گروهی برای ما سخن می گوید؟ نظر گاه دین درباره آن چیست و چگونه می خواهد به مومنان در مواجهه با چنین دولت هایی مساعدت کند، از جمله پرسش هایی است که در این اثر بدان ها پاسخ داده می شود.

در بخشی از این کتاب نویسنده عنوان کرده است:
"در بحث های نظری درباره پوپولیسم، دو نوع رویکرد وجود دارد: در یک نگاه پوپولیسم معادل مردم باوری قرار می گیرد و اعطای آزادی ها و امتیازهای دموکراتیک به مردم و شریک کردن آنان در ساختار قدرت است که در عین حال در مقابل نخبه گرایی و نخبه باوری قرار می گیرد و از بعد سیاسی و اجتماعی چندان مذموم نیست. از نگاه دیگر پوپولیسم به معنای مردم داری است که تزریق توعی امید و به جامعه و تاکید بر عقاید فراموش شده توده جامعه است که به بهره برداری هایی از جامعه منجر می شود. به هر روی پوپولیسم با توده مردم سرکار دارد و در حقیقت جنبشی توده ای است."
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما