loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درآمدی بر فهم روشمند اسلام

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 22714 10003022
110,000 99,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر، به بررسی قواعد منطقی و شرط های معرفتی برای رسیدن به یک فهم صحیح می پردازد. در این اثر به بحث درباره مجموعه ای از مقدمات و پیش فرض ها که پیش از ورود به هرگونه تلاش علمی درباره سبک و روش فهم ضروری به نظر می رسد پرداخته شده است. نگارنده ابتدا به بررسی نحوه زمینه سازی آشنایی با دانش روش و فهم خطاب می پردازد و روش شناسی اندیشه وران اسلامی در علومی مانند اصول فقه، منطق و فلسفه و عرفان و دیدگاه ها و نظریه های آن را در متدلوژی فهم و شناخت را تبیین می نماید. وی اصول و نظام های فهم در فرهنگ اسلامی را مورد مطالعه قرار داده و نزاع ها و تکامل میان دو نظم فلسفی و عرفانی را مورد شرح و بررسی قرار می دهد. نقش عقل در خدمت کردن به بیان و خطاب و نقد دیدگاههای اخباری ها و سلفی ها و همچنین جایگاه فلسفه، تصوف و علوم طبیعی در تمدن اسلامی از دیگر مباحث مهم ارائه شده در این اثر است. گفتنی است که این کتاب ترجمه کتاب "مدخل الی فهم الاسلام" می باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما