loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ولایت

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

ولایت به معنای سرپرستی و تصدّی امر است که در مورد شیء یا اشیاء ، شخص یا اشخاص تحقّق می یابد. مفهوم ولایت در رابطه با جامعه همان حکومت است و شخص حاکم را ولی مسلمین یا ولی امر می نامند .

کتاب ولایت در بردارنده: «نیمه رجب، احب ایام است، پرهیز از گناه و جلب رحمت حق، حب علی به ایمان به خدا و رسول برمی گردد، علی با حق و حق با علی است، اول شناسایی و بعد عمل، حدیث جالب از امیرالمؤمنین علیه السلام و دوستان علی علیه السلام در یک مقام نیستند»است.

نیمه رجب، احب ایام است، آمده است: «از لوازم ایمان آن است که مؤمن به شب و روزی که اهل بیت علیهم السلام به آن اهمیت داده اند، خدا و رسول آن را بزرگ دانسته اند، اهمیت بدهد و آن را بزرگ داند. نیمه رجب، شب و روزش از اوقات شریفی است که باید آن را قدر دانست. سید بن طاووس در کتاب اقبال، روایت را نقل کرده که: آدم ابوالبشر از پروردگارش از دوست داشتنی ترین ایام پرسید و خداوند به او وحی فرستاد که دوست داشتنی ترین ایام، نیمه رجب است.»

از دیگر عناوین این کتاب می توان به: «اتصال به روح امام، برای نظم آخرت، با حب علی جهنم برای چه، تشریفات تکوین زهرا در این عالم، ندای شهدا پشتیبانی از راه آنان است، معنی مسلمان واقعی چیست، ترس از خدا به جای ترس از مخلوق، آزادی در امربه معروف و نهی از منکر، پیروی هوای دیگری نیز شرک در اطاعت، زندگی جاودانه در دنیا نیست، هدف زندگی آمریکایی ثروت است، مرگ رسیدن به نتیجه زندگی است و خداپرستی در همه ادیان یکی بود» اشاره کرد.

پیروی هوای دیگری نیز شرک در اطاعت است: «در بحارالأنوار، روایتی از حضرت خاتم الأنبیاء محمد صلی الله علیه وآله نقل کرده که می فرماید: هر مردی که از همسرش اطاعت کرد، خدا او را به رو در آتش می افکند. عرض کردند: این مطلب چگونه می شود؟ فرمود: از او اذن می گیرد که در مجالس مختلف شرکت کند با لباس نازک، اوهم اطاعت می کند هوای زنش را. زن لباس نازک، بپوشد و آرایش کرده این طرف و آن طرف برود، وقتی شوهرش هوایش را پذیرفت، مشرک شده است، البته شرک در اطاعت است که در آیه شریفه می فرماید: و بیشتر از ایشان ایمان نیاوردند، مگر این که مشرکند.»

موضوعاتی همچون: «خاتمیت محمد صلی الله علیه وآله رفع نیاز بشر، تعیین وصی بزرگترین برنامه، هزار باب علم را به روی علی گشود، مثل موحد و مشرک در قرآن، حضرت صادق علیه السلام پرچمدار توحید، نگذاشتند مسلمانان آگاه شوند، موحد از غیرخدا نمی ترسد، توحید دین محکم الهی است، هواپرستی با ولایت نمی سازد، خوددوستی مزاحم ولایت است» در کتاب ولایت دیده می شود.

در بخش وصی کیست وکارش چیست؟ نوشته شده است: «از القاب علی بن ابی طالب علیه السلامسیدالوصیین است. همان گونه که پیغمبراکرم سیدالأنبیاء و المرسلین است. علی علیه السلام هم سید اوصیاست. اوصیا جمع وصی است، باید نخست معنی وصی را دانست و سپس نسبتش را با علی علیه السلام فهمید.»

بررسی به تمام عقاید و اعمال «اصل سوم اعتقاد به معاد است. بر هر مسلمان واجب است یقین کند که عالم جزایی در پیش است. ثواب و عقاب، بررسی اعمال بندگان در کار است. قیامت یعنی چه، عالمی در پیش است که در آن جا هر فردی به تمام اعمال و عقایدش بررسی می شود، اگر یقین به آن مطلب نداشته باشد که مسلمان نیست، اگر انکار کرد، نجس است.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما