loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حاکمیت در اسلام یا ولایت فقیه

بررسی مراحل ده گانه ولایت فقیه در عصر غیبت امام زمان عج

5 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 22724 10003022
330,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «حاکمیت در اسلام یا ولایت فقیه»، اثر مرحوم آیت الله سیدمهدی خلخالی است، که موضوع محوری آن «ابعاد ولایت معصومین و نحوه انتقال آن به فقهای جامع الشرایط» است. حضرت آیت الله خامنه ای درباره این کتاب فرمودند: «نوشته ای متین در باب حکومت اسلامی مانند دیگر نوشتجات فقهی و اصولی از یادگارهای برجسته ایشان است.» 1398/10/02

برای آشنایی با قوت علمی این کتاب، کافی است نگاهی به رتبه علمی نویسنده آن داشته باشیم. آیت الله خلخالی سالها در نجف جزو شاگردان خاص آیت الله خویی و ملازم ایشان بوده است، نه تنها در مباحث فقه و اصول از آیت الله خویی بهره برده است، بلکه در تمامی جلسات کلاس تفسیر ایشان که معدود افرادی در آن شرکت داشتند حضور داشت و اندیشه قرآنی و تفسیری آیت الله خویی را به جان دریافته است. حاصل 14 سال شاگردی چنان بود که استاد در توصیف وی گفته است: «ایشان به اکثر مبانی و نظریات فقهی و اصولی من احاطه دارد.»

در سرتاسر این کتاب به آیات قرآن و روایات استناد شده است و از این رهگذر خواننده با منابع اصیل اسلامی آشنا می شود. ویژگی مهم این کتاب برخورداری از متن ساده و روان است که علی رغم استدلال فقهی، همه اصطلاحات به طور روشن توضیح داده می شود. مطالعه این کتاب به همه افرادی که علاقه دارند با مسئله حکومت اسلامی و ولایت فقیه به صورت روان و استدلالی آشنا شوند توصیه می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما