loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ شفاهی گروه های مبارز هفتگانه مسلمان

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده جلیل امجدی

سال نشر : 1383

تعداد صفحات : 592

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

پس از آشکار شدن گرایش رهبران و اعضاء سازمان مجاهدین خلق به مارکسیسم و به دنبال آن تغییر رسمی ایدئولوژی و روی گردانی آن ها از اسلام، نیروهای مبارز مسلمان ودر واکنش به این رفتار، و به منظور حفظ اعتقادات دینی و پی گیری مبارزات خود، در شهرها و مناطق مختلف گروه های مخفی جهت ادامه ی مبارزه ی مسلحانه علیه رژیم پهلوی تشکیل دادند که مهم ترین آن ها عبارتند از: امت واحده، گروه بدر، گروه فلاح، گروه توحیدی صف، گروه فلق ، منصورون و گروه موحدین. یکی از مهم ترین فعالیت های اعضای گروه های هفت گانه شناسایی و انهدام پایگاه های نظامی و امنیتی رژیم پهلوی بود. اگرچه بسیاری از این گروه ها در اواخر حیات رژیم پهلوی شناسایی و متلاشی گردیدند؛ اما بازماندگان آن ها در آستانه پیروزی انقلاب در سازماندهی تظاهرات به ایفای نقش پرداختند. این اثر تاریخ مبارزات، چگونگی شکل گیری و فرجام گروه های مزبور را تحلیل می کند.

در بخشی از کتاب آمده است:
"پس از آشکار شدن گرایش رهبران و اعضای سازمان مجاهدین خلق به مارکسیسم و به دنبال آن تغییر رسمی ایدئولوژی و اعلام موانع جدید و روی گردانی از اسلام؛ نیروهای مبارز مسلمان در واکنش به این رفتار، و به منظور حفظ اعتقادات دینی و پیگیری مبارزات خود، در شهرها و مناطق مختلف گروه های مخفی و مسلحی را برای ادامه مبارزه مسلحانه علیه رژیم پهلوی تشکیل دادند که مهم ترین آن ها عبارت بودند از: امت واحده، گروه بدر، گروه فلاح، گروه توحیدی صف، گروه فلق، گروه منصورون و گروه موحدین. یکی از مهم ترین فعالیت های اعضای گروه های هفتگانه شناسایی و انهدام پایگاه های نظامی و امنیتی رژیم پهلوی بود. اگر چه بسیاری از این گروه ها در اواخر حیات رژیم پهلوی شناسایی و متلاشی گردیدند، اما بازماندگان آن ها در آستانه پیروزی انقلاب، در سازماندهی تظاهرات به ایفای نقش پرداختند. این اثر؛ تاریخ مبارزات، چگونگی شکل گیری و فرجام گروه های مزبور را بررسی و تحلیل می کند".
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما