loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حزب الله لبنان و بیداری اسلامی

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده حمید پاشاپور یوالاری

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 292

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

تجلیل و تحسین همراه با تواضع ده ها تن از رهبران و متفکران آزاده ی کشورهای اسلامی از مقاومت حزب الله و سیدحسن نصرالله این پدیده را تا سطح یک الگوی جدید عربی اسلامی ارتقا داد. مقاومت حزب الله شرایط لازم برای ایجاد تغییرات و تحولات در مناسبات مردم مسلمان با رژیم های حاکم، که حامی شکل گیری خاورمیانه جدید به رهبری ایالات متحده و اسرائیل بودند، پدید آورد. بنابراین با توجه به تحولات صورت گرفته و تغییر ماهیت امواج جدید اسلامگرایی، تئوری ها و فرضیه های گذشته در منطقه ی عربی، موضوعیت خود را از دست داد و جهان شاهد ناکارآمدی تئوری های پیشین شد. امواج بیداری نوین بیش از هر زمان متوجه حاکمان اسرائیلی و حامیان آمریکایی آنهاست. انفجار چند باره ی خط انتقال گاز به اسرائیل، بازگشایی گذرگاه رفح و سردادن شعارهای ضد اسرائیلی و سقوط چندین دیکتاتور وابسته، از تأثیرات جنبش حزب الله در بیداری جدید ضدصهیونیستی است. در حال حاضر ایالات متحده برای کنترل بحران های سیاسی ـ اجتماعی و گام برداشتن در مسیر خاورمیانه ی غیراسلامی به مکانیسم های مختلفی از جمله انحراف این جریان ها از رویکرد اسلامی متوسل شده است. امواج بیداری اسلامی در ابتدای راه و با مشکلات عدیده ای مواجه است و تداوم راه به شیوه ی مقاومت، هوشیاری نیروهای حاضر در صحنه، فراموش نکردن آرمان ها مقاومت در برابر نفوذ افراد و گروه های فرصت طلب و مانند آن بستگی دارد.
از آنجا که نتیجه بخش بودن مقاومت و صبرِ همراه توکل به خدا، در طول تاریخ پرفراز و نشیب انسان های مؤمن به اثبات رسیده است، امید است بیداری اسلامی در منطقه نیز به نتیجه ی نهایی خود برسد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما