loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دستاوردهای کلان انقلاب اسلامی در سطوح ملی، منطقه ای، جهانی و تاریخی

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده منوچهر محمدی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 256

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 22856 10003022
60,000 54,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب دقیقاً سعی می کند به دستاوردهایی بپردازد که مستقیماً منتج از پیروزی و تداوم انقلاب بوده است؛ چرا که بسیاری از دستاوردهای ملموس و پیشرفت های انقلاب در ابعاد مختلف مانند افزایش سطح سواد، توسعه عمران و آبادی و... در عین حال که کاملاً برجسته می باشد، ولی هر کسی می تواند به آن خدشه آورد که ضرورتاً این دستاوردها بدون پیروزی انقلاب هم صورت بگیرد. ولی دستاوردهای کلانی که در این کتاب مطرح شده است، دقیقاً منتج از انقلاب اسلامی می باشد. به عنوان مثال تنها از درون انقلاب اسلامی امکان تشکیل نظام دینی جمهوری اسلامی وجود دارد که کارآمدی خود را نیز به اثبات رسانده است.
در این کتاب در عین حالی که سطوح مختلف واقعیت های به دست آمده از انقلاب در چارچوبه های تئوریک مدونی ارائه شده است، با استفاده از نظریه سطوح مختلف تحلیل، دستاوردهای کلان انقلاب اسلامی را فارغ از مرزهای ایران اسلامی، مورد بررسی قرار داده و نشان داده است که انقلاب اسلامی صرفاً محدود به سقوط رژیم شاه و تشکیل جمهوری اسلامی نبوده و دستاوردهای عظیم تری داشته است؛ به گونه ای که تاریخ تمدن بشری را هم تغییر داده است.
این کتاب نه تنها پاسخگوی دغدغه های دانشجویان و دانشگاهیان در رابطه با آینده انقلاب و جهان خواهد بود، بلکه مسیر روشن و دقیقی پیش روی همه انقلابیون و جامعه جهانی قرار خواهد داد تا راه خود را در حمایت از انقلاب به شیوه ای بهتر و امیدوارانه تر انتخاب نموده و پایدارتر و راسخ تر قدم بردارند.
در سطح ملی دو دستاورد کلان مورد بررسی قرار گرفته و آن شکل گیری مردم سالاری دینی در ابعاد سیاسی و اجتماعی است؛ که در واقع تأسیس یک نظام دینی کارآمد در دنیای پست مدرن و شکل گیری جامعه ولایی در تقابل با جامعه مدنی سکولار می باشد که موجب گردیده است نه تنها نظام جمهوری اسلامی را در برخورد با طوفان ها و بحران های عظیمی که در طول این سه دهه شاهد بوده ایم، محفوظ داشته و قوام بخشد؛ بلکه تداوم انقلاب و انتقال روحیه انقلابی و ارزش های مسلط انقلاب، به نسل های بعدی را نیز درپی داشته باشد.

در بیان دستاوردهای تاریخی انقلاب اسلامی، به سخنان مقام معظم رهبری که از انقلاب اسلامی به پیچ تاریخی یاد کرده اند نیز اشاره کرده و انقلاب اسلامی را پیچ سوم تاریخ دانسته اند.

در مقدمه این کتاب آمده است: «بیش از سه قرن این نظریه پذیرفته شده بود که دموکراسی و حاکمیت دینی یا به بیانی دیگر حاکمیت مردم و حاکمیت خدا، آن چنان ناسازگارند که امکان آشتی و تفاهم میان این دو وجود ندارد و بشر باید یکی از آن دو را برگزیند. اما انقلاب اسلامی به اثبات رساند که با اراده ملت و قیام همگانی، می توان حاکمیت خداوند را با تکیه بر خواست عمومی مستقر نمود و نشان داد که هیچ گونه تعارضی میان این دو وجود ندارد».
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما