loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دانستنیهای انقلاب اسلامی برای جوانان 101: پاسبان جهنمی (زندگی سیاسی سپهبد نصیری)

5 (2)

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده زهرا کرمانی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 140

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 22971 10003022
45,000 42,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتابچه حاضر، جلد ۱۰۱ از مجموعه «دانستنی های انقلاب اسلامی برای جوانان» است که در آن به شرح دوران زندگی و به ویژه زندگی سیاسی ژنرال «نعمت الله نصیری» یکی از رؤسای ساواک پرداخته شده است. در این مسیر نقش و اثرگذاری نصیری در حوادثی چون: کودتای ۲۵ مرداد ماه 1332هـ.ش علیه «مصدق» در جریان ملی شدن صنعت نفت، ماجرای مدرسه فیضیه قم به سال 1342 هـ.ش، سرکوبی قیام ۱۵ خرداد 1342 و... ، مورد مطالعه قرار گرفته است. شایان ذکر است کتاب با تصاویری از دوران زندگی نصیری مستند شده است.

چهار روز پس از پیروزی انقلاب، روی پشت بام مدرسه ی رفاه، گلوله ها شلیک شدند و به زندگی او پایان دادند. قدرت بی مثالش و امضای او که حکم نابودی و احیای خیلی ها بود، ثروت صدها میلیون تومانی اش و نزدیکی اش به شاه مانع اجرای حکم نشدند؛ حکم الهی «کُتِبَ عَلَیکُمُ الْقِصَاصُ فِی الْقَتْلَی»! وی که با مقام ریاست ساواک غیرقابل دسترس ترین فرد دستگاه ستم شاهی به نظر می رسید، به دست تقدیر، چنان «خوارِ» دست انقلابیون شد... قصه ی «خواری» وی نیز همچون قصه های صعود وی به قله های قدرت در رژیم فاسد پهلوی شنیدنی است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما